Η Remedy μάς ξεναγεί στα γραφεία που γεννήθηκε το Quantum Break
Η Remedy Entertainment δημοσίευσε ένα νέο video στο κανάλι της στο YouTube όπου ο επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της εταιρίας, Thomas Puha, μας ξεναγεί στο στούντιο που γέννησε το πρόσφατο Quantum Break. Σε αυτό, θα δείτε όλες τις πτυχές του φινλανδικού στούντιο, από τη βιβλιοθήκη μέχρι το εξελιγμένο performance capture εξοπλισμό. Επίσης, ο Puha μοιράστηκε με τους fans του στο Twitter, μια διαφορετική πτυχή του game development, αυτή της σχέσης που υπάρχει μεταξύ των publishers, των καταστημάτων και του στούντιο. Επίσης, αναφέρθηκε στις προβλεπόμενες πωλήσεις του Quantum Break, καθώς και στο marketing budget. Όλα αυτά μπορείτε να τα δείτε στα παρακάτω tweets.
The reality is that we know pretty well before a game goes on sale, how much it will sell. Ofc positive word of mouth and reviews will help
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
A games marketing budget is often dependent on how much faith retail has in said title.
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
When a publisher guarantees there’s a lot of advertising, retail is more likely to pre-order more as the publisher believes in the game
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
So retail has a lot of power obviously and they don’t want to be stuck with bunch of games that don’t sell. They carry the risk there.
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
Digital is difficult since it’s harder to track what territory buys what.
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
The reality is that at E3 etc key buyers from large game stores/retailers meet with key marketing people from the publisher side and discuss
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
If “the field” thinks that the game is great, publisher will definitely take note of that.
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
game X, when you wonder why it’s not being advertised, it’s because stats show there is not a lot of interest towards it. there’s exceptions
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
you don’t advertise a game on tv to sell it, you advertise to support it.
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
A good thing for #QuantumBreak is that advertising in TV in the spring at least in Europe is like 30% cheaper than during holiday season
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
interesting dynamics that not a lot of people know or think about. I’ll do a presentation about it at @remedygames it’s good for dev to know
— Thomas Puha (@RiotRMD) April 3, 2016
Ακολουθήστε το Unboxholics.com στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα για τεχνολογία, videogames, ταινίες και σειρές. Ακολουθήστε το Unboxholics.com σε Facebook, Twitter, Instagram, Spotify και TikTok.