Το Metal Gear Solid 4 υπήρχε και για το Xbox 360, αλλά δεν κυκλοφόρησε ποτέ
Παρόλο που πλέον σχεδόν όλες οι εταιρίες της gaming βιομηχανίας έχουν στραφεί στο development για πολλαπλές πλατφόρμες, αφού μέχρι και οι platform holders όπως το Xbox και το PlayStation κυκλοφορούν τα projects τους και για το PC, ακόμη υπάρχουν πολλά ιστορικά και λατρεμένα παιχνίδια που είναι εγκλωβισμένα σε παλιότερες, δυσκολότερα προσβάσιμες πλατφόρμες. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots του Hideo Kojima.
Ο τίτλος της Kojima Productions είναι διαθέσιμος μόνο για το PS3 και δυστυχώς ούτε το PS4 ούτε το PS5 έχουν native backwards compatibility με την εν λόγω πλατφόρμα. Αυτό σημαίνει πως οι επιλογές για όσους θέλουν να το βιώσουν σήμερα είναι πολύ περιορισμένες. Ωστόσο, μια συναρπαστική ιστορία ήρθε τώρα στα φώτα της δημοσιότητας, αφού όπως έγινε γνωστό κάποτε το παιχνίδι έτρεχε και στο Xbox 360.
Περνώντας σε λεπτομέρειες, ο assistant producer του τίτλου, Ryan Payton, μίλησε σχετικά με τα όσα συνέβησαν πίσω από τα παρασκήνια στην Konami στο πλαίσιο του βιβλίου The Ultimate History of Video Games Vol 2. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, δεν υπήρχε καμία αποκλειστική συμφωνία για να κυκλοφορήσει το Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots μόνο στο PlayStation 3. Ωστόσο, η απόφαση πάρθηκε εξαιτίας του οπτικού μέσου που χρησιμοποιούσε η κονσόλα της Microsoft.
Το μέγεθος του Metal Gear Solid 4 ήταν 54GB, κάτι που σημαίνει ότι δεν αποτελούσε πρόβλημα για το Blu-ray του PlayStation 3, ωστόσο για τη μεταφορά στο Xbox 360 που υποστήριζε DVD-ROM των 8.3GB, θα απαιτούνταν πολλαπλοί δίσκοι και η Konami δεν ήταν διατεθειμένη να κυκλοφορήσει μια τέτοια έκδοση, καθώς η παραγωγή των retail αντιτύπων θα ήταν ακριβότερη και τα περιθώρια κέρδους σημαντικά πιο περιορισμένα.
Αυτό υποστηρίχθηκε μάλιστα από τον τότε επικεφαλής του PlayStation, Jack Tretton, ο οποίος είχε δηλώσει: "Το Metal Gear Solid 4 δεν είναι απλά αποκλειστικό στο PS3, αλλά είναι εφικτό μόνο στο PS3 χάρη εν μέρει στο Blu-ray".
Ωστόσο, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Payton όχι μόνο το port ήταν τεχνικά εφικτό, αλλά η Konami το είχε ήδη ξεκινήσει! Μιλώντας σχετικά τόνισε:
Παρά το πόσο καταβεβλημένοι ήταν οι συνάδελφοί μου με την ανάπτυξη στο PS3, οι περισσότεροι από αυτούς ήταν ακόμα σκληροπυρηνικοί οπαδοί της Sony και δεν ήταν υπέρ του να ξοδέψουν πόρους για μια δοκιμή στο Xbox. Πίστευαν ότι το Metal Gear Solid 4 θα έδειχνε και θα έτρεχε απαίσια στο παλαιότερο και κατώτερο hardware της Microsoft.
Μια μοιραία μέρα όμως, η R&D ομάδα της Konami διοργάνωσε μια συνάντηση όπου είδαμε τους καρπούς των κόπων της - το Metal Gear Solid 4 έτρεχε όμορφα και ομαλά σε ένα Xbox 360!
Παρόλα αυτά, οι λογιστικοί περιορισμοί ήταν αυτοί που απέτρεψαν τελικά την κυκλοφορία του παιχνιδιού στο Xbox 360 και τα υπόλοιπα είναι απλά…gaming ιστορία.
Ακολουθήστε το Unboxholics.com στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα για τεχνολογία, videogames, ταινίες και σειρές. Ακολουθήστε το Unboxholics.com σε Facebook, Twitter, Instagram, Spotify και TikTok.