Just Cause 3 Review

Vive la Revolution...

Πώς ξεκινάς το review για ένα ακόμα sandbox παιχνίδι ανοιχτού κόσμου; Τι μπορείς να πεις γι’ αυτήν την κατηγορία παιχνιδιών που βασίζεται στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα; Προς μικρή έκπληξη όλων, το Just Cause 3 ανήκει σε αυτήν την κατηγορία παιχνιδιών. Αναπτύχθηκε από το παράρτημα της Avalanche Studios (Mad Max) στην Νέα Υόρκη, ενώ συνεχίζει την σειρά παιχνιδιών Just Cause, η οποία ξεκίνησε προς το τέλος της έκτης γενιάς κονσολών. Προς υπεράσπιση του τίτλου, οφείλω να αναγνωρίσω ότι τον απόλαυσα περισσότερο σε σχέση με παιχνίδια που ανήκουν στην ίδια κατηγορία, ή τουλάχιστον θα τον είχα απολαύσει αν ο τεχνικός του τομέας ήταν σε λίγο καλύτερα επίπεδα. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή.

Πρωταγωνιστής του παιχνιδιού για ακόμη μία φορά είναι ο Rico Rodriguez, ωριμότερος πλέον, και φωνή Ezio Auditore. Ο Rico, μετά τα γεγονότα στην Panau (Just Cause 2) δεν αποτελεί μέλος της Agency, επιστρέφει στο νησί όπου μεγάλωσε, το μεσογειακό Medici, ώστε να βοηθήσει τον παιδικό του φίλο, Mario Frigo, στην επανάσταση την οποία έχει ξεκινήσει ενάντια στον δικτάτορα του νησιού, Sebastiano Di Ravello. Έχοντας στην κατοχή του το εξαιρετικά σπάνιο bavarium, ορυκτό με μαγνητικές και εκρηκτικές ιδιότητες, ο Di Ravello, κλασική φιγούρα ημίτρελου Κουβανού δικτάτορα, κυνηγάει την παγκόσμια κυριαρχία.

Η ιστορία, η πλοκή και οι διάλογοι θυμίζουν b-action-movie, το οποίο ταιριάζει στην φιλοσοφία της ενήλικης παιδικής χαράς του υπόλοιπου παιχνιδιού, όμως απογοητεύει όταν προσπαθεί να πάρει τον εαυτό της στα σοβαρά επιχειρώντας να δημιουργήσει συναισθηματισμό χωρίς το απαραίτητο “χτίσιμο”. Βέβαια, σε αυτόν τον τομέα πάντα τα Just Cause ήταν ρηχά. O πραγματικός τους σκοπός είναι να σου δώσουν έναν λόγο, μία αφορμή να ανατινάξεις ότι βρεις στον διάβα σου, και με γνώμονα αυτό περνάει απλά την βάση. Αρκετά θετικό το γεγονός ότι οι χαρακτήρες είναι αξιομνημόνευτοι, τόσο ο Mario, ο οποίος με την παρουσία του προσδίδει μια ευχάριστη κωμική ανακούφιση, όσο και ο κύριος ανταγωνιστής, με την κλισέ εμφάνιση και συμπεριφορά του.

Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι ικανοποιητικά μεγάλος, με μέγεθος ίδιο -αν όχι λίγο μεγαλύτερο- με αυτόν του Just Cause 2, αρκετά προσεγμένος και με περισσότερες λεπτομέρειες. Βέβαια, η προσοχή είναι απλά και μόνο επιφανειακή, ζωή θα δείτε μόνο στους πανομοιότυπα σχεδιασμένους οικισμούς, ενώ η εξερεύνηση είναι μηδενική. Η κίνηση στις μεσογειακές τοποθεσίες του Medici γίνεται κυρίως με το αλεξίπτωτο και το γάντζο του Rico, ενώ στην γκάμα των gadget έρχεται να προστεθεί και η wingsuit, η οποία αψηφά πολύ απολαυστικά τους νόμους του Νεύτωνα. Στα νέα εργαλεία προστίθεται και η δυνατότητα πολλαπλών tethers με το grappling hook καθώς και η δυνατότητα fast travel, η οποία περιορίζεται με τις αναλώσιμες travel flares. Διασκορπισμένα σε όλο το μήκος και το πλάτος του χάρτη θα βρείτε αρκετά collectables, από τα οποία τα μόνα που παρουσιάζουν κάποιο ενδιαφέρον είναι οι κασέτες που δίνουν ένα origin story στον Di Ravello.

Η ιστορία, η πλοκή και οι διάλογοι θυμίζουν b-action-movie, το οποίο ταιριάζει στην φιλοσοφία της ενήλικης παιδικής χαράς του υπόλοιπου παιχνιδιού, όμως απογοητεύει όταν προσπαθεί να πάρει τον εαυτό της στα σοβαρά επιχειρώντας να δημιουργήσει συναισθηματισμό χωρίς το απαραίτητο “χτίσιμο”.

Στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, ο παίκτης καλείται να απελευθερώσει περιοχές (οικισμούς, στρατιωτικές βάσεις, φυλακές, κα) που βρίσκονται υπό την κατοχή των δυνάμεων του Di Ravello. Αυτό γίνεται καταστρέφοντας δορυφορικά πιάτα, αγάλματα του δικτάτορα, γιγαντοαφίσες προπαγάνδας κ.α, τα οποία ξεχωρίζουν από το υπόλοιπο περιβάλλον με τις κόκκινες λεπτομέρειές τους. Οι τοποθεσίες είναι μεγάλες σε αριθμό, με τις περισσότερες να μην χαρακτηρίζονται από σχεδιαστικές επιλογές που να τις ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες. Έλλειψη ποικιλίας παρατηρείται και στα ίδια τα objectives, τόσο ουσιαστική, όσο και σχεδιαστική.

Ο τρόπος εκτέλεσης είναι καθαρά στα χέρια του παίκτη. Μπορεί να χρησιμοποιήσει μια παραδοσιακή προσέγγιση χρησιμοποιώντας μόνο όπλα, να κάνει έφοδο με ένα άρμα μάχης ή ένα πολεμικό ελικόπτερο, ή να χρησιμοποιήσει τον γάντζο του και τα εκρηκτικά, τα οποία είναι άπειρα σε αριθμό. Οι επιλογές είναι πολλές, χωρίς όμως να είναι όλες το ίδιο αποτελεσματικές. Στον ικανοποιητικό αριθμό όπλων και οχημάτων, προστίθενται πλέον και τα gear mods, upgrades για τα όπλα, τα οχήματα και τα gadgets του Rico, τα οποία λειτουργούν ως καύσιμο για τη φαντασία του παίκτη. Την παράσταση κλέβει ο γάντζος, με τα -όπως αναφέρθηκε και πριν- πολλαπλά tethers, ο οποίος όταν χρησιμοποιηθεί σωστά είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο στο οπλοστάσιό σας.

Τα μόνα μου παράπονα από τα gear mods είναι ότι πρέπει να ξεκλειδώσεις το precision aim, τη δυνατότητα πραγματικής “close-up” στόχευσης δηλαδή, και ότι για την απόκτηση των upgrades πρέπει να ασχοληθείς με τα side activities. Και εδώ ξεκινά να δημιουργείται μια σειρά αλληλένδετων προβλημάτων. Οι παράπλευρες δραστηριότητες χωρίζονται σε 8 βασικές κατηγορίες (Land races, Air races, Sea races, Wingsuit courses, Scrapyard rumbles, Crash bombs, Destruction Frenzies) οι περισσότερες από τις οποίες βασίζονται στην οδήγηση οχημάτων αέρα, εδάφους ή νερού μέσα από μια σειρά checkpoints, τα οποία με την σειρά τους επηρεάζονται από τους arcade μηχανισμούς που διέπουν την οδήγηση αυτή καθ’ αυτή. Έτσι, για να έχεις στις διάθεσή σου όλα τα απαραίτητα εργαλεία ώστε να αφήσεις την φαντασία σου να καλπάσει, πρέπει να ασχοληθείς με τα αδιάφορα -με μοναδική εξαίρεση τα Wingsuit Courses- και ανέμπνευστα side activities.

Ο Rico αντέχει πολύ ξύλο, πράγμα που συγχωράει τυχόν λάθη από πτώσεις ή την άτσαλη χρήση της wingsuit. Η δυσκολία λόγω αυτού είναι μικρή, αλλά ακόμα και στην περίπτωση που πεθάνετε, δεν γίνονται reset τα ήδη κατεστραμμένα αντικείμενα στην περιοχή που προσπαθείτε να απελευθερώσετε, ενώ μηδενίζεται και το heat level, κάνοντας έτσι τη μοναδική τιμωρία σε περίπτωση αποτυχίας την αναμονή του loading screen. Από το hud απουσιάζει κάποιας μορφής health bar, ενώ χρήσιμη θα ήταν και μια μπάρα που να δείχνει την εναπομένουσα αναπνοή όταν ο πρωταγωνιστής βρίσκεται κάτω από το νερό.

"Στον ικανοποιητικό αριθμό όπλων και οχημάτων, προστίθενται πλέον και τα gear mods, upgrades για τα όπλα, τα οχήματα και τα gadgets του Rico, τα οποία λειτουργούν ως καύσιμο για τη φαντασία του παίκτη."

Στα τεχνικά θέματα του τίτλου, η έκδοση που είχα στα χέρια μου ήταν του PC. Το optimization ήταν σχετικά κακό, σε αντίθεση με το προηγούμενο παιχνίδι της Avalanche, Mad Max, από το οποίο μόνο σε αυτόν τον τομέα δεν είχα κανένα παράπονο. Crashes, συχνά framedrops, ειδικά κατά τη διάρκεια καταστροφών και εκρήξεων (που είναι και το ζουμί του παιχνιδιού), καθώς και μιας μορφής memory leak που με ανάγκαζε κάθε περίπου μία ώρα να κάνω restart το παιχνίδι. Προσπαθώντας να λύσω τα περισσότερα από τα προβλήματα διαπίστωσα ότι (όσο αναφορά την PC έκδοση τουλάχιστον) οι περιπτώσεις ήταν διφορούμενες, άλλοι είχαν σχετικά αποδεκτό performance, ενώ άλλοι πραγματικά κακό, hit-or-miss κατάσταση ανάλογα με το hardware. Το κατέβασμα των ρυθμίσεων στα γραφικά και της ανάλυσης δεν είχε κάποια χειροπιαστή  επίπτωση στο performance. Σε κάθε περίπτωση δε θα το συνιστούσα σε όποιον δεν έχει hardware -τουλάχιστον- καλύτερο από το recommended, καθώς το παιχνίδι θα είναι οριακά unplayable.

Συνοψίζοντας : Το Just Cause 3, σε αντίθεση με τον Rico στο Medici, δε φέρνει επανάσταση, ούτε στα open world παιχνίδια, ούτε καν στο ίδιο το franchise, καθώς τα πολλαπλά tethers που αποτελούν την μεγάλη προσθήκη στο παιχνίδι υπήρχαν ήδη στο Just Cause 2 με την χρήση mod της κοινότητας. Ακολουθεί την δοκιμασμένη φόρμουλα του προηγούμενου παιχνιδιού, δίνοντας έμφαση στα στοιχεία που αγαπήθηκαν περισσότερο από τους fans της σειράς. Ο μεγαλύτερος εχθρός του παιχνιδιού είναι το timing του, τα τελευταία χρόνια οι checkbox τίτλοι είναι πολλοί και το Just Cause 3 γίνεται άλλος ένας. Δεν αμφιβάλω ότι οι λάτρεις αυτής της κατηγορίας παιχνιδιών θα το απολαύσουν, και γι’ αυτούς δίνει πολλές δεκάδες ώρες παικτικής αξίας. Το ίδιο και στους fans της σειράς, αφού αποτελεί ένα μεγαλύτερο, ομορφότερο και εκρηκτικότερο Just Cause 2. Το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όποιον θέλει να νιώσει πρωταγωνιστής σε ταινία του Michael Bay, αφού όμως περιμένει μερικές μέρες ή εβδομάδες μέχρι να δεχθεί τα απαραίτητα patches γιατί ένα Batman Arkham Knight τον χρόνο είναι αρκετό.
Box Art
Tested on : PC
Developer : Avalanche Studios
Publisher : Square Enix
Available for : PC, Xbox One, PS4
Release date : 2015-12-01

19 comment(s)