Ο απολογισμός των Oscars 2020 - Ποιοί ήταν τελικά οι νικητές και οι χαμένοι; 

Τα φαβορί που έμειναν πίσω

Ο απολογισμός των Oscars 2020 - Ποιοί ήταν τελικά οι νικητές και οι χαμένοι;

Η 92η Απονομή των Όσκαρ ανήκει πια στην ιστορία και οι Unboxholics, έπειτα και από πρόσκληση της COSMOTE TV, παρακολούθησαν ζωντανά μία από τις διοργανώσεις του μακρόβιου αυτού θεσμού του σινεμά.

Στο δημοφιλές αυτό γεγονός που έλαβε χώρα στο Dolby Theatre του Los Angeles απουσίαζε και φέτος ο οικοδεσπότης. Την έκπληξη της βραδιάς μας την επιφύλασσε σίγουρα η συμμετοχή της Νότιας Κορέας που σε αυτήν την κούρσα αποδείχθηκε ότι φόρτσαρε όσο καμία άλλη. Ήδη από τις Χρυσές Σφαίρες το Parasite του Bong Joon-ho είχε αρχίσει να μπαίνει με δυναμική ώθηση στη λίστα των φαβορί για τα βραβεία της Ακαδημίας αλλά ξεπέρασε κατά πολύ και τις προσδοκίες όσων στοιχημάτιζαν υπέρ του. Χθες ωστόσο, ανέβηκε στην σκηνή με αέρα νικητή τέσσερις φορές συνολικά, με τον ίδιο τον δημιουργό να δηλώνει έκπληκτος με τον σαρωτικό αυτόν θρίαμβο που σημείωσε στις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Διεθνούς Φιλμ, και Πρωτότυπου Σεναρίου. Συνιστά μάλιστα, το πρώτο ξενόγλωσσο κινηματογραφικό εγχείρημα που αναδεικνύεται στην κορυφαία κατηγορία των Όσκαρ.

Ο σταρ του Joker, Joaquin Phoenix, ξεχώρισε με το βραβείο Ά Ανδρικού Ρόλου, ο Brad Pitt με αυτό του Β’ Ανδρικού στο Once Upon a Time in Hollywood του Quentin Tarantino, η Renée Zellweger κατέκτησε το Χρυσό Αγαλματίδιο του Α' Γυναικείου για την ερμηνεία της στο Judy, και η Laura Dern διακρίθηκε στην κατηγορία Β’ Γυναικείου μέσω του Marriage Story.

Να υπογραμμίσουμε στο σημείο αυτό ότι ο Phoenix δεδομένων των υφιστάμενων ζητημάτων οικολογικής και κοινωνικοπολιτικής φύσεως, υπογράμμισε στον επινίκιο λόγο του την αναγκαιότητα οι άνθρωποι να ξεφύγουν από την εγωκεντρική πεποίθηση ότι ο κόσμος περιστρέφεται γύρω από αυτούς, να είναι ανοιχτοί στο να δώσουν δεύτερες ευκαιρίες, κάνοντας επ’ αυτού και μία σύντομη αυτοκριτική για τον ίδιο, ενώ κλείνοντας το μήνυμά του εμφανώς συναισθηματικά φορτισμένος θυμήθηκε μεταξύ άλλων, έναν στίχο-προτροπή που είχε γράψει ο πρόωρα χαμένος αδερφός του, River: «Ψάξε τη σωτηρία με αγάπη και η ειρήνη θα ακολουθήσει»!.

Οι παρευρισκόμενοι χειροκρότησαν θερμά τον χαρισματικό ηθοποιό, κάτι που συνέβη και στην εκρηκτική εμφάνιση του Eminem, ο οποίος συμπαρέσυρε με ενθουσιασμό όλο το κοινό να συντονιστεί αμέσως στον ρυθμό του «Lose Yourself».

Συνεχίζοντας, με όσους έλαμψαν και όσους επισκιάστηκαν χθες, δεν είναι δυνατόν να μην παρατηρήσει κανείς ότι ο Ιρλανδός του Martin Scorsese ανήκε σε αυτούς που δεν κατόρθωσαν να αποσπάσουν κάποιο βραβείο, παρόλο που μετρούσε συνολικά δέκα υποψηφιότητες. Πάντως, αρκετοί από τους νικητές που ανέβαιναν στο βήμα δεν παρέλειπαν να αναγνωρίζουν στον σκηνοθέτη το μοναδικό του ταλέντο ακόμη και στο πιο πρόσφατο αυτό του έργο.

Το Joker από τις 11 υποψηφιότητες για τις οποίες είχε προταθεί κέρδισε τις δύο, Ά Ανδρικού όπως προαναφέρθηκε, και Μουσικής αντίστοιχα, με την συνθέτρια Hildur Guðnadóttir να δηλώνει περιχαρής για αυτό και να προτρέπει γυναίκες συναδέλφους της να τολμούν να έχουν βήμα, να δημιουργούν και να εκφράζονται. Και το Once Upon a Time in Hollywood πέρα από την επιτυχία του Brad Pitt, είχε επίσης και 2η όσον αφορά την Καλλιτεχνική του Διεύθυνση.

Το 1917 του Sam Mendes σημείωσε τριπλή νίκη στην οποία συμπεριλαμβανόταν αυτή των Οπτικών Εφέ, των Ηχητικών Εφέ αλλά και εκείνη που έφερε στον Roger Deakins, τον «μάγο» της Φωτογραφίας, το αντίστοιχο Όσκαρ, δηλαδή το δεύτερο Χρυσό Αγαλματίδιό του μετά το Blade Runner 2049, αν και φέτος στη συγκεκριμένη κατηγορία μας έβρισκε πιο σύμφωνους το να φιγουράρει το όνομα του Jarin Blaschke, για την εξαιρετική και φιλόδοξη δουλειά του στο The Lighthouse.

Η Αμερικανική Ακαδημία των Τεχνών και των Επιστημών απένειμε στον Taika Waititi το πρώτο του Όσκαρ για το Jojo Rabbit που κρίθηκε ότι είχε το Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο παρά το ότι και οι Μικρές Κυρίες της Greta Gerwig ακούγονταν αρχικά έντονα ως δυνατός διεκδικητής αλλά τελικά το Little Women δεν έφυγε με άδεια χέρια αφού πέτυχε στην κατηγορία των Κουστουμιών, ενώ το Bombshell εισέπραξε βραβείο στο Μακιγιάζ και τις Κομμώσεις. Το Ford V Ferrari είχε την τιμητική του στον Ήχο και το Μοντάζ.

Το κομμάτι I’m Gonna Love Me Again του Rocketman  κατέκτησε τον τίτλο του Καλύτερου Τραγουδιού, και ως Καλύτερη Μικρού Μήκους Ταινία - Live Action τα μέλη της Ακαδημίας έκριναν ότι πρέπει να είναι το The Neighbors’ Window του Marshall Curry.

Ως Καλύτερη Μεγάλου Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων, δεν βγήκε τελικά το ιδιαίτερα ωραίο I Lost My Body του Jeremy Clapin, αλλά το Toy Story 4 του Josh Cooley, ενώ ως μικρού μήκους animation το Hair Love του Matthew A. Cherry.

Εντούτοις, να προσθέσουμε ότι από τα πράγματα που μας ξένισαν είναι και το ότι ως Ντοκιμαντέρ - Μεγάλου Μήκους αναδείχθηκε το American Factory των Julia Rieichert και Steven Bognar, αντί για το For Sama των Waad Al-Kateab και Edward Watts ή το The Cave του Feras Fayyad. Συνεχίζοντας, η Carol Dysinger παρέλαβε με συγκίνηση το βραβείο της για το μικρής διάρκειας Ντοκιμαντέρ της, Learning to Skateboard in a Warzone (If You're a Girl).

Για την ιστορία, κάνοντας τα μαθηματικά, ο τελικός απολογισμός έχει ως εξής:

  • Parasite: 4
  • 1917: 3
  • Once Upon A Time In Hollywood: 2
  • Ford v Ferrari: 2
  • Joker: 2
  • Little Women: 1
  • Jojo Rabbit: 1
  • Marriage Story: 1
  • Bombshell: 1
  • Toy Story 4: 1
  • Rocketman: 1
  • The Irishman: 0

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τη λίστα με όλες τις υποψηφιότητες και φυσικά τους νικητές πατώντας εδώ.

Τέλος, στην κατηγορία «In Memoriam» η βραβευμένη με Grammy Billie Eilish τραγούδησε το Yesterday του Paul McCartney, με τον αδελφό της να την συνοδεύει στο πιάνο προς τιμήν διαφόρων αστέρων του θεάματος που απεβίωσαν, ξεκινώντας από τον πρόσφατα αδικοχαμένο Kobe Bryant και φτάνοντας μέχρι τον Kirk Douglas, με πολλά άλλα ονόματα εκλιπόντων διάσημων προσωπικοτήτων να αναφέρονται όπως των John Singleton, Doris Day κ.ά. Παρόλαυτα υπήρξαν και παραλείψεις όπως στην περίπτωση του Luke Perry και του Cameron Boyce.

9 comment(s)

End of content

No more pages to load