Οι μεγαλύτερες gaming απογοητεύσεις του 2018 

Τα παιχνίδια και οι στιγμές που μας άφησαν με 'πικρή γεύση'

Οι μεγαλύτερες gaming απογοητεύσεις του 2018

Όπως κάθε χρονιά, έτσι και το 2018 μας χάρισε μοναδικές gaming εμπειρίες, αφού κυκλοφόρησαν αριστουργηματικοί τίτλοι όπως τα God of War και Red Dead Redemption 2. Φυσικά, είχαμε και μεγάλες ανακοινώσεις για τίτλους που γνωρίζουμε ήδη, αλλά και αποκαλύψεις νέων παιχνιδιών. Η χρονιά είχε, λοιπόν, πολλές καλές στιγμές για όσους ασχολούνται με το gaming, αλλά υπήρξαν και οι απογοητεύσεις. Πότε δεν υπάρχουν εξάλλου;

Στα πλαίσια της ανασκόπησης των Unboxholics για το 2018, λοιπόν, ας ρίξουμε μια ματιά στις gaming απογοητεύσεις του 2018. Σε μερικές από τις ειδήσεις και τα γεγονότα που ταρακούνησαν τη gaming βιομηχανία και μερικά από τα παιχνίδια που δυστυχώς δεν ανταπεξήλθαν στο hype και τις προσδοκίες της κοινότητας.

Βρείτε όλα τα αφιερώματα για την ανασκόπηση του 2018 πατώντας εδώ.

Προσωπικά πάντα μου αρέσει να μένω και στα τα καλά και στα κακά της χρονιάς που πέρασε, γιατί αν δεν κοιτάς τα λάθη σου δε γίνεται να βελτιωθείς εξάλλου. Το ίδιο πιστεύω πως συμβαίνει και με τη gaming βιομηχανία. Για παράδειγμα ο περσυνός σάλος με τα microtransactions του Star Wars Battlefront 2 είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότερες εταιρίες να κάνουν ένα βήμα πίσω στο συγκεκριμένο κομμάτι. Οπότε ας ελπίσουμε πως τα λάθη του 2018 θα οδηγήσουν σε ένα καλύτερο 2019 και ας ξεκινήσουμε!

 


Το κλείσιμο της Telltale Games

Το κλείσιμο ενός στούντιο είναι πάντα μια δυσάρεστη είδηση, πράγμα που ισχύει και στην περίπτωση της Telltale Games, η οποία μας έχει χαρίσει αριστουργηματικούς τίτλους όπως το The Walking Dead. Οι λόγοι που το στούντιο έκλεισε τις πόρτες του είναι πολλοί, με τις περισσότερες φήμες να κάνουν λόγο για σοβαρά λάθη διαχείρισης. Ευτυχώς η τελευταία σεζόν του Walking Dead θα συνεχιστεί χάρη στην Skybound, ενώ τα περισσότερα μέλη της ομάδας ανάπτυξης έχουν βρει στέγη σε άλλα στούντιο. Ας ελπίσουμε πως το πάθημα της Telltale, θα γίνει μάθημα για άλλες φιλόδοξες ανεξάρτητες ομάδες.


Το κλείσιμο της Boss Key Productions του Cliff Bleszinski

Μπορεί το Lawbreakers να μη βρήκε το κοινό και την ανταπόκριση που έψαχνε, αλλά όπως ισχύει και με την περίπτωση της Telltale, το κλείσιμο της Boss Key Productions παραμένει μια δυσάρεστη είδηση. Ο επικεφαλής του στούντιο, Cliff Bleszinski, έχει γράψει το όνομά του με χρυσά γράμματα στην gaming ιστορία με τα Gears of War και Unreal, ας ελπίσουμε, λοιπόν, πως αυτή η κακή στιγμή δεν θα τον κρατήσει για πολύ πίσω και πως ο ταλαντούχος δημιουργός θα επιστρέψει ξανά στη βιομηχανία.


Το XO18 event της Microsoft

Μετά από πολλά χρόνια η Microsoft έφερε ξανά στο προσκήνιο τα Xbox X events της. Μετά τις δηλώσεις των στελεχών του Xbox και κοιτώντας κανείς το ιστορικό των ανακοινώσεων των προηγούμενων εκδηλώσεων, θα περίμενε κάτι σαφώς μεγαλύτερο. Δυστυχώς δεν είδαμε ούτε ένα μεγάλο νέο αποκλειστικό παιχνίδι. Το show έμοιαζε περισσότερο με ένα διαφημιστικό του Game Pass, παρά μια αξιοσέβαστη εκδήλωση. Η μόνη σημαντική είδηση που προέκυψε είναι η εξαγορά δύο στούντιο, αλλά και πάλι αυτό είναι περισσότερο μια υπόσχεση για το τι έρχεται στο μακρινό μέλλον, παρά μια ανακοίνωση που θα επηρεάσει άμεσα την κατάσταση. Ας ελπίσουμε πως το event του χρόνου θα έχει περισσότερη ουσία.


Η απουσία του Diablo 4

Προσωπικά δεν δηλώνω φανατικός της σειράς Diablo, αλλά είναι αδύνατο να ασχολείσαι με το gaming και να μην αντιλήφθηκες το σάλο που προκάλεσε η ανακοίνωση του Diablo Immortal. Μπορεί ο mobile τίτλος αυτός καθ’ αυτός να μην είναι κακός, αλλά η κοινότητα ανυπομονούσε για το Diablo 4 και η απουσία του σίγουρα απογοήτευσε πολλούς. Δεν ξέρω αν η αντίδραση ήταν δικαιολογημένη, αλλά σίγουρα η αποκάλυψη του παιχνιδιού στην Blizzcon προκάλεσε μια από τις πιο αρνητικά φορτισμένες αντιδράσεις της gaming κοινότητας για το 2018.


Η αφαίρεση του campaign από το Call of Duty

Μπορεί η Treyarch να έχει κάνει σε μεγάλο βαθμό πολύ καλή δουλειά με το multiplayer κομμάτι του Call of Duty: Black Ops 4, αλλά αυτό δεν αναιρεί το κενό που άφησε η αφαίρεση του campaign. Η συγκεκριμένη ανακοίνωση προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις, καθώς μια σεβαστή μερίδα του κοινού ασχολούνταν και περίμενε το νέο κεφάλαιο της σειράς κάθε χρόνο για να ασχοληθεί με το campaign, ανεξαρτήτως της ποιότητας του. Ας ελπίσουμε πως το Black Ops 4 είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.


Η crunch κουλτούρα στη Rockstar Games και άλλα μεγάλα στούντιο

Το Red Dead Redemption 2 είναι το υψηλότερα βαθμολογημένο παιχνίδι στα PS4 και το Xbox One. Η Rockstar Games κατάφερε να δημιουργήσει μια μοναδική εμπειρία που σημάδεψε το gaming και θα συζητιέται για πολλά χρόνια ακόμη. Αυτό ωστόσο δεν αναιρεί το ανθρώπινο κόστος που κρύβεται πίσω από αυτό το αριστουργηματικό έργο. Λίγες ημέρες πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού, ήρθαν στην επιφάνεια αναφορές για την crunch κουλτούρα που επικρατεί στα στούντιο της Rockstar. Διάφοροι developers βγήκαν και αποκάλυψαν τις εμπειρίες τους, με τη Rockstar να είναι φυσικά μόλις μια από τις πολλές εταιρίες της βιομηχανίες που επικρατεί αυτή η φιλοσοφία.

Δυστυχώς οι αναγκαστικές υπερωρίες και οι υπερβολικές εργατοώρες ανά εβδομάδα θεωρούνται φυσιολογικά και επιβραβεύονται στην gaming βιομηχανία, με αποτέλεσμα πολλοί ιδιοφυείς δημιουργοί να ‘καίγονται’ και να αποχωρούν εξ’ ολοκλήρου από την ανάπτυξη βιοντεοπαιχνιδιών. Ας ελπίσουμε πως τώρα που το θέμα ήρθε στην επιφάνεια ξανά και συζητήθηκε τόσο, η κατάσταση θα αλλάξει προς το καλύτερο το 2019.


Metal Gear Survive

Δεν πιστεύω πως υπάρχει ούτε ένας οπαδός της Metal Gear σειράς που να είναι ικανοποιημένος με αυτή την εξέλιξη. Από τους πολυβραβευμένους και λατρεμένους τίτλους του Hideo Kojima, η Konami μας έφερε έναν αδιάφορο, generic, βαρετό τίτλο επιβίωσης με zombies. Το παιχνίδι έλαβε μικτές κριτικές και η ανταπόκριση της gaming κοινότητας ήταν ιδιαίτερα αρνητική. Προσωπικά είμαι τρομερά απογοητευμένος με την κατάληξη του franchise, καθώς το αγαπώ ιδιαίτερα. Ας ελπίσουμε πως το αρνητικό feedback εισακούστηκε και η Konami θα σεβαστεί περισσότερο τη σειρά στο μέλλον.


Sea of Thieves

 

Το Sea of Thieves είναι μια από τις περιπτώσεις που αδίκησε τον εαυτό του. Ο λόγος που το παιχνίδι συγκαταλέγεται στις απογοητεύσεις της χρονιάς δεν είναι επειδή η Rare και η Microsoft δεν τήρησαν τις υποσχέσεις τους και από το παιχνίδι έλειπαν πράγματα που μας είχαν υποσχεθεί. Απεναντίας η post launch υποστήριξη είναι καλή και το παιχνίδι έχει λάβει εντελώς δωρεάν πολλά πακέτα περιεχομένου. Όμως, ακόμα και σήμερα, ακόμα και τόσα updates μετά, το Sea of Thieves αδικεί τον εαυτό του και εν τέλει απογοητεύει. Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι πολλά περισσότερα, η βάση είναι εκεί, αλλά δυστυχώς η Rare έχει φτιάξει το πιο όμορφο και καλογυαλισμένο κενό του 2018.


Fallout 76

Τα ατελείωτα τεχνικά προβλήματα. Οι μη λειτουργικοί servers. Το παραπλανητικό marketing. Η απουσία ουσιαστικού περιεχομένου. Οι εξωφρενικές τιμές των microtransactions. Τα λάθη με το σακίδιο της συλλέκτης έκδοσης. Η διαρροή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων μερικών παικτών του από τεχνικό λάθος στη σελίδα της Bethesda. Τα γιγάντια patches που έφεραν ελάχιστες αλλαγές. Από πού να αρχίσει και που να τελειώσει κανείς με το Fallout 76. Σίγουρα πρόκειται για το χρυσό βατόμουρο του 2018 και μεγάλο μάθημα για την ίδια τη Bethesda, αλλά και τις άλλες εταιρίες που παρακολουθούν την κατάσταση από μακριά.

15 comment(s)