O Keiji Inafune θέλει να επαναφέρει στο προσκήνιο το Ιαπωνικό gaming

Χρησιμοποιώντας τη δύναμη του Kickstarter
26 Ιουνίου 2015 11:15
O Keiji Inafune θέλει να επαναφέρει στο προσκήνιο το Ιαπωνικό gaming

Ο Keiji Inafune αποτέλεσε αρκετά χρόνια επικεφαλής στον τομέα της παραγωγής για την Capcom από την οποία και αποχώρησε το 2010. Πλέον με την δικιά του εταιρία αποτελεί μια από τις δυνατές φωνές του χώρου και με δηλώσεις που έκανε θέλησε να μοιραστεί τις ιδέες του που έχουν σκοπό να επαναφέρουν το Ιαπωνικό gaming στο προσκήνιο, αφού κατά τον ίδιο, σε προηγούμενες E3, τουλάχιστον τα μισά από τα σημαντικότερα παιχνίδια προέρχονταν από την Ιαπωνία. Επιπλέον ο Inafune ανέφερε και τα προβλήματα στο budget που αντιμετωπίζουν πολλές εταιρίες, τα οποία κατά την άποψη του μπορούν να λυθούν μέσω του Kickstarter.

Δείτε αναλυτικά τις δηλώσεις του Keiji Inafune παρακάτω.

My energy, my essence of me being Japanese and putting these ideas into what will hopefully be a global success is what I’m hoping will stir more energy, more positive vibes… in our game development community back home. In small ways I’m trying to trigger, and influence and affect, our creation and development community so that we can be that healthy, strong, energetic, aspirational Japanese development community that we feel like there once was.

We’re here at E3. If you took the number of Japanese creations, games made by Japanese teams, you may be able to — we’re talking about highlights — count them in one hand. If you think about the years before that, maybe half of E3 highlights… we had enough healthy Japanese games making those lists. We’re still struggling. That voice is still very small.

When you start making a [traditional] game, you always have this vision of the finished product, and that’s 100 percent. By the time you’re done, the percentage decreases, because you’re like, I think I have to cut this part, I don’t have the budget for this. The finished product will be less than 100 percent for sure. But in [Mighty No. 9]’s case, since it’s a Kickstarter project… if we make all the stretch goals, it means I could do everything I envisioned. That’s exactly what happened.

I think we proved that the North American market really wants games created by Japanese creators. If you want Japanese games in the States, maybe you should just ask the creators to start a Kickstarter. — Keiji Inafune

 

Tags: