Mass Effect Legendary Edition: Συγκριτικό βίντεο και οι σημαντικότερες αλλαγές 

Η BioWare αποκαλύπτει αναλυτικά τι μπορούμε να περιμένουμε

Mass Effect Legendary Edition: Συγκριτικό βίντεο και οι σημαντικότερες αλλαγές

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την κυκλοφορία του Mass Effect Legendary Edition στις 14 Μαΐου του για τα PS4, Xbox One και PC. Προετοιμάζοντας, λοιπόν, το έδαφος, η BioWare αποκάλυψε νέες πληροφορίες για το εγχείρημα εκσυγχρονισμού της τριλογίας, αποκαλύπτοντας νέα πλάνα, καθώς και αναλυτικές λίστες για τις αλλαγές που έχει κάνει.

Μεταξύ άλλων, το ιστορικό στούντιο έχει δώσει μεγάλη έμφαση στο πρώτο παιχνίδι, το οποίο είναι και το παλιότερο της τριλογίας, με ουσιαστικές προσθήκες, αλλαγές και βελτιώσεις στο σύστημα μάχης του και το gameplay του. Ακόμα και πτυχές όπως η οδήγηση του Mako ή ο character creator έχουν δει αλλαγές, ενώ φυσικά η ομάδα έχει αφιερώσει χρόνο και στα άλλα δύο παιχνίδια του πακέτου.

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε το νέο συγκριτικό βίντεο που ετοίμασε το IGN σε συνεργασία με την ομάδα ανάπτυξης, καθώς και τις αναλυτικές λίστες με όλες τις βασικές αλλαγές του Mass Effect Legendary Edition, όπως δημοσιεύτηκαν στο PlayStation Blog.

Ακολουθούν αναλυτικά οι gameplay αλλαγές που έχουν γίνει συγκεκριμένα για το πρώτο Mass Effect, με στόχο η εμπειρία να έρθει πιο κοντά στα άλλα δύο παιχνίδια της τριλογίας.

  • Shepard can now sprint out of combat
  • Melee attacks are now mapped to a button press rather than automatically occurring based on proximity to an enemy
  • Weapon accuracy and handling has been significantly improved
    • Reticle bloom is more controlled
    • Weapon sway removed from sniper rifles
    • Aiming down sights/”tight aim” camera view has been improved
    • Improved aim assist for target acquisition
  • All relevant enemies now take headshot damage in the first game
    • Previously some did not, including humanoid enemies
  • Ammo mods (Anti-Organic, Anti-Synthetic, etc.) can now drop throughout the whole game
    • Previously, these stopped dropping at higher player levels
    • They are now also available to purchase from merchants
  • All weapons can be used by any class without penalty
    • Specializations (the ability to train/upgrade certain weapons) are still class-specific
  • Weapons cool down much faster
  • Medi-gel usage has been improved
    • Base cooldown reduced
    • Levelling benefits increased
    • Increased Liara’s bonus to cooldowns
  • Inventory management improvements
    • Items can now be flagged as “Junk”
    • All Junk items can be converted into Omni-gel or sold to merchants at once
    • Inventory and stores now have sorting functionality
  • Some abilities have been rebalanced
  • Weapon powers (i.e., those that are unlocked on each weapon type’s skill tree) have been improved:
    • Effectiveness/strength is increased (duration reduced in some cases)
    • Heat now resets on power activation

Παράλληλα, η ομάδα έχει κάνει διάφορες ακόμη στοχευμένες αλλαγές στο combat των παιχνιδιών. Αυτές είναι οι εξής:

  • Squadmates can now be commanded independently of each other in the first Mass Effect, the same way you can command them individually in Mass Effect 2 and 3
  • Some boss fights and enemies in the first game have been tweaked to be fairer for players but still challenging
  • Cover has been improved across the trilogy
    • Additional cover added to some encounters
    • Entering and exiting cover is now more reliable
  • XP has been rebalanced in the first game
  • Ammo drops have been rebalanced in Mass Effect 2

Όσον αφορά το Mako που αποτελούσε σημαντικό μέρος της εξερεύνησης των πλανητών στο πρώτο παιχνίδι, η BioWare έχει επιμεληθεί τις εξής αλλαγές:

  • Improved handling
    • Physics tuning improved to feel “weightier” and slide around less
  • Improved camera controls
    • Resolved issues preventing the Mako from accurately aiming at lower angles
  • Shields recharge faster
  • New thrusters added for a speed boost
    • Its cooldown is separate from the jump jets’
  • The XP penalty while in the Mako has been removed
  • Touching lava no longer results in an instant Mission Failure and instead deals damage over time

Τέλος, η BioWare έχει φροντίσει να ενώσει και να εκσυγχρονίσει όσο το δυνατόν περισσότερο την τριλογία ως σύνολο. Στο πλαίσιο αυτό έχει κάνει τα εξής:

  • New unified launcher for all three games
    • Includes trilogy-wide settings for subtitles and languages
    • Saves are still unique to each game and can be managed independently of each other
  • Updated character creator options, as mentioned above
    • FemShep from Mass Effect 3 is the new default female option in all three games (the original FemShep design is still available as a preset option)
  • Trophies across the trilogy have been updated
    • New trophies have been added to the trilogy
    • Progress for some now carries over across all three games (e.g. Kill 250 enemies across all games)
      • Trophies that were streamlined into one and made redundant were removed
    • A number of trophies have had their objectives/descriptions and/or names updated
  • Integrated weapons and armor DLC packs
    • Weapons and armor DLC packs are now integrated naturally into the game; they’re obtainable via research or by purchasing them from merchants as you progress through the game, rather than being immediately unlocked from the start. This ensures overall balance and progression across ME2 and ME3
    • Recon Hood (ME2) and Cerberus Ajax Armor (ME3) are available at the start of each game
  • Additional gameplay & Quality of life improvements
    • Audio is remixed and enhanced across all games
    • Hundreds of legacy bugs from the original releases are fixed

3 comment(s)

End of content

No more pages to load