I Care a Lot Review - Η Rosamund Pike επανήλθε δριμύτερη με μία απίστευτη κομπίνα 

Το "Gone Girl" παραδίδει μια ακόμη φοβερή ερμηνεία στη νέα ταινία του Netflix

I Care a Lot Review - Η Rosamund Pike επανήλθε δριμύτερη με μία απίστευτη κομπίνα

O J Blakeson κρατάει την σκηνοθετική κλακέτα στην φρέσκια, ιδιότυπη μαύρη κωμωδία-θρίλερ I Care a Lot, διαλέγοντας ως μούσα του την υποψήφια για Χρυσό Αγαλματίδιο και νικήτρια Emmy, Rosamund Pike (Gone Girl, State of the Union) μαζί με τον πρωταγωνιστή του Game of Thrones, Peter Dinklage (Avengers: Infinity War, I Think We're Alone Now) ο οποίος επίσης ηγείται του cast. Παίζουν επιπλέον οι: Eiza González (Baby Driver, From Dusk till Dawn: The Series), Dianne Wiest (Bullets over Broadway, Hannah and Her Sisters), Chris Messina, Isiah Whitlock Jr., Macon Blair, Alicia Witt, Damian Young και ο Nicholas Logan.

Η ταινία εστιάζει στην ‘Marla Grayson’ (Pike), μία διεφθαρμένη εκπρόσωπο νόμιμης κηδεμονίας που ναι μεν ορίζεται από το δικαστήριο αλλά χρησιμοποιεί το νόμο προς όφελός της, και εις βάρος των πελατών της. Πουλώντας και ρευστοποιώντας τα περιουσιακά τους στοιχεία, έχει καταφέρει να απομυζήσει τις οικονομίες δεκάδων ηλικιωμένων που έχει αναλάβει να φροντίζει, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη μέσα από το κόλπο που έχει στήσει. Ωστόσο, η ‘Jennifer Peterson’, μία εύπορη συνταξιούχος και η τελευταία περίπτωση που η ‘Marla’ την βλέπει ως την καινούρια της λεία, είναι μία γηραιά γυναίκα που εν τέλει αποδεικνύεται πως δεν είναι και τόσο αθώα! Δυστυχώς, λοιπόν, η ηρωίδα διαπιστώνει πως τα φαινόμενα απατούν και μαζί της θα τα βρει πολύ σκούρα!

Το εν λόγω έργο αποτελεί μία αρκετά ενδιαφέρουσα κινηματογραφική πρόταση η οποία συνδυάζει ευφάνταστα την εναλλαγή του είναι και του φαίνεσθαι, τον καυστικό κοινωνικό σχολιασμό, τον σαρκασμό, το βιτριολικό χιούμορ, το σασπένς, το απρόοπτο και την δράση παρουσιάζοντάς μας μία περιπέτεια με νεύρο και γοργό ρυθμό. Κυρίαρχη φυσιογνωμία στην παρούσα αφήγηση αναδεικνύεται η ‘Marla Grayson’ που ζωντανεύει βεβαίως στο πρόσωπο της σταρ του A Private War.

Παρακολουθεί κανείς την απολαυστική Rosamund Pike σε έναν ρόλο μέσα από τον οποίο υποστηρίζει για ακόμη μία φορά επάξια τον τίτλο μίας αξιοπρόσεκτης παρουσίας στον χώρο της υποκριτικής. Υποδύεται με εξαιρετική άνεση και φυσικότητα μία πανούργα και κυνική κομπιναδόρισσα. Σκιαγραφείται ένας ιδιαίτερα δαιμόνιος χαρακτήρας που αποπνέει δυναμισμό, χάρη και αυτοπεποίθηση ενώ διακρίνεται για την ευστροφία, το τσαγανό και την έφεσή της στο να καταστρώνει συγκροτημένα τα σχέδια που θα της εξασφαλίσουν την επόμενη χήνα με τα χρυσά αυγά! Τα σκήπτρα της δολοπλοκίας δικαιωματικά της ανήκουν. Κατέχει με καμάρι την τέχνη της απάτης. Δεν παίζει τίμια. Είναι ένα αρπακτικό πρώτης τάξεως και το αναγνωρίζει. Το ξέρει, το έχει επιλέξει. Είναι εξωφρενικά εξοικειωμένη και ζει με αυτό χλευάζοντας ολοφάνερα την ψευδαίσθηση ενός δίκαιου κόσμου.

Αριβίστρια, επίμονη, και αμείλικτη. Τάσσεται υπέρ του «ή όλα ή τίποτα». Ακόμη και αν συναντήσει προκλήσεις που θα δοκιμάσουν σκληρά τις αντοχές της, είναι αποφασισμένη να προβεί σε παράτολμες υπερβάσεις προκειμένου να βρει τρόπο να πάρει την ρεβάνς, τελειοποιώντας την πλεκτάνη της.

Ωστόσο, μέσα από μία σειρά τεκταινόμενων φτάνει στο σημείο να αντιληφθεί ότι δεν είναι η μόνη που επιθυμεί να πιάσει το μεγαλύτερο ψάρι μέσα στη λίμνη! Και σίγουρα δεν θα συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο από τη μερίδα του λέοντος. Το πιστεύει ότι την δικαιούται και δεν θα ησυχάσει μέχρι να το πετύχει. Αλίμονο όμως σε όσους σταθούν απέναντί της! Θα την ακούσουν να βρυχάται δυνατά μόλις ελάχιστες στιγμές πριν καταλάβουν ότι τους έχει κιόλας γραπώσει.

Μεταξύ άλλων, η ταινία ασκεί άμεσα και έμμεσα κριτική σε διάφορα κακώς κείμενα των σύγχρονων κοινωνιών, με την ηρωίδα της να χτυπάει ανοιχτά όσους υποτιμούν τις δυνατότητές της, εμμένοντας στις παρωπίδες της τοξικής αρρενωπότητας και των φυλετικών στερεοτύπων. Επιπρόσθετα, θίγονται ζητήματα όπως ο ατομισμός, η ιδιοτέλεια, ο καιροσκοπισμός, η διαπλοκή, η εξαγορά συνειδήσεων, οι οικονομικές ανισότητες, οι αδικίες που γεννά ο καπιταλισμός, ο ιδρυματισμός, η παραμέληση και η εκμετάλλευση της τρίτης ηλικίας.

Παρ’ όλα αυτά, από την εξιστόρηση δεν λείπουν και ορισμένες υπερβολές καθώς και μερικά κοινότοπα μοτίβα ώστε ενίοτε να μοιάζει κάπως πιο εντυπωσιοθηρική και πιο σατιρική απ’ όσο θα περίμενε κανείς η όλη απόδοση (ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι κάποιοι από τους αντιπάλους της ‘Marla’ εμφανίζονται σχεδόν ως καρικατούρες, ως μονοκόμματοι, άγαρμποι και γκαφατζήδες “φουσκωτοί” άνθρωποι του υποκόσμου που παγιδεύονται μέσα από επεισοδιακά σκηνικά).

Καθώς πλησιάζει ο επίλογος, το συγκεκριμένο φιλμ ενδεχομένως να προκαλέσει αμηχανία στον δέκτη δεδομένου του ότι πιθανόν να ανιχνεύσει μία βασική αντίφαση κυρίως όσον αφορά την νέα κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ‘Marla’ και την μέχρι πρότινος άποψή της για το σύστημα και τους έχοντες και μη έχοντες. Εντούτοις, σε γενικές γραμμές στο σύνολο της μυθοπλασίας, ο δημιουργός κατορθώνει να καμουφλάρει σχετικά επιδέξια τις παραπάνω αστοχίες, δίνοντας στο φινάλε του μία αίσθηση οξύμωρου και τραγικής ειρωνείας.

Στο I Care a Lot καταγγέλλονται ίσως με πιο επιδεικτικά αφοριστικό ύφος το ταξικό χάσμα που βαθαίνει συνεχώς και η κρίση αξιών μέσα σε μία κοινωνία όπου συχνά υφίστανται γεγονότα τα οποία επιβεβαιώνουν το κλισέ «ο θάνατος σου, η ζωή μου» ασχέτως αν έχουμε ενώπιον μας άτομα που διατείνονται εμφατικά “μα φυσικά και νοιάζομαι”.

Βρείτε την ταινία στο IMDB

2 comment(s)

End of content

No more pages to load