Ready or Not Review - Η πιο αιματηρή version του κρυφτού μόλις άρχισε! 

H Samara Weaving φτου και βγαίνει

Ready or Not Review - Η πιο αιματηρή version του κρυφτού μόλις άρχισε!

Οι Unboxholics παρευρέθηκαν, έπειτα και από πρόσκληση των κινηματογράφων ODEON, στην πρεμιέρα της ταινίας Ready or Not των Tyler Gillett και Matt Bettinelli-Oplin. Οι δύο λοιπόν, από το τρίδυμο της δημιουργικής ομάδας Radio Silence, μας παραδίδουν την νέα τους δουλειά, με τους Guy Busick και Ryan Murphy να υπογράφουν το σενάριο εδώ.

Στο εν λόγω φιλμ τρόμου-μαύρη κωμωδία, πρωταγωνιστεί η Samara Weaving (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, Picnic at Hanging Rock, Ash vs. Evil Dead) και ζει την πιο φρικαλέα νύχτα γάμου η οποία μέλλει να εξελιχθεί στην πιο νοσηρή και σαδιστική εκδοχή του κρυφτού.

Η πλοκή της ταινίας εστιάζει στην ‘Grace’, μία νέα νύφη η οποία το πρώτο βράδυ του έγγαμου βίου της δέχεται μία πολύ αλλόκοτη πρόσκληση από τους γονείς και τον στενό κύκλο του αγαπημένου της. Εκεί τα εύπορα και εκκεντρικά πεθερικά της σπεύδουν να της ανακοινώσουν πως προκειμένου να αποτελέσει κάποιος μέλος της οικογένειας θα πρέπει να υποβληθεί σε ένα ιδιότυπο εθιμοτυπικό-πρόκληση. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα περίεργο τελετουργικό που στην αρχή τουλάχιστον προσιδιάζει στο γνωστό σε όλους κρυφτό.

Η παράδοση αυτή που χρόνια τώρα περνάει από γενιά σε γενιά, προϋποθέτει ότι όποιος θέλει να ενταχθεί στη φαμίλια τους, χρειάζεται να επιτύχει σε μία σειρά δοκιμασιών, με την όλη διαδικασία σύντομα να παίρνει θανατηφόρα τροπή. Πλέον, λαμβάνει την μορφή ενός αρρωστημένου παιχνιδιού- αμείλικτου αγώνα επιβίωσης όπου νικητής στέφεται αυτός που θα παλέψει με νύχια και με δόντια να μείνει ζωντανός μέχρι την αυγή. Δυστυχώς, στην περίπτωση αυτή, στην συγκεκριμένη δεινή θέση περιέρχεται η ηρωίδα, οι αντοχές της οποίας φτάνουν σε οριακό σημείο μιας που πρέπει να γλιτώσει απ’  όλες τις θανάσιμες παγίδες που της επιφυλάσσουν οι νέοι της συγγενείς.

Το cast συναπαρτίζουν επίσης οι: Andie MacDowell (Groundhog Day), Adam Brody (Shazam!), Mark O’Brien (Halt and Catch Fire), Henry Czerny (Revenge), Kristian Bruun (Orphan Black), Melanie Scrofano (Wynonna Earp) και η Elyse Levesque (The Originals).

Στο έργο αυτό δεν θα ήταν ψέμα να αναγνωρίσει κανείς ότι συνδυάζει σε ορισμένα του σημεία κάτι από το καυστικό ύφος της ειρωνείας και του κοινωνικοπολιτικού σχολιασμού που απαντάται στο Τρέξε (2017) του βραβευμένου με Όσκαρ, Jordan Peele. Ναι μεν, πραγματεύεται ανάλογα τέτοια ζητήματα εφαρμόζοντας μία αλληγορικής φύσεως αφήγηση χωρίς ωστόσο να τα προσεγγίζει με την ίδια στιβαρότητα, ύφος και υποβλητικότητα. Βέβαια, δεν επιδιώκεται και το να μιμηθεί πιστά και εκ του ασφαλούς κάτι που έχει ήδη προβληθεί. 

Οι σκηνοθέτες του θρίλερ αυτού, μέσα από την δική τους μανιέρα, παρουσιάζουν κάτι φρέσκο, χωρίς να εγκλωβίζονται στην εμμονή του να κάνουν την διαφορά. Πράγματι κινούνται βάσει των κανόνων του αντίστοιχου είδους θεαμάτων, χωρίς να έχουν την πρόθεση να διαμορφώσουν κάτι το εξαιρετικά πρωτοποριακό ή να επενδύσουν με πιο βαρύγδουπο τρόπο στο κομμάτι της κριτικής της σύγχρονης αμερικανικής πραγματικότητας.

Επιλέγουν δηλαδή, να ντύσουν όσο πιο απλοϊκά γίνεται τον προβληματισμό τους περί του θεσμού του γάμου, της κοινωνικής υποκρισίας, του νεοπλουτισμού, των ταξικών διαχωρισμών, της ανισότητας, και της αδικίας αποφεύγοντας όμως και να γίνουν πληκτικοί με το να πέσουν στο τρυπάκι του τελείως εύπεπτου και του ανυπόφορου κλισέ. Έτσι, αποτυπώνουν στο πανί της μεγάλης οθόνης μία μυθοπλασία τα γεγονότα της οποίας εκτυλίσσονται με ενδιαφέρον και σχετικά ικανοποιητικά γρήγορα χωρίς να βαλτώνει η υπόθεση. 

Όντως, καθώς ξετυλίγεται το κουβάρι της ιστορίας, θα εντοπίσει κανείς τεκταινόμενα που κάποια θα τον ξαφνιάσουν, αλλά μερικά άλλα μπορεί και να τα έχει κιόλας διαβλέψει. Ο χειρισμός του παράγοντα της ανατροπής γενικότερα πραγματοποιείται επιδέξια, χωρίς να χωλαίνει στο σύνολό του. 

Χρησιμοποιείται έξυπνα το μαύρο χιούμορ και το στοιχείο του σοκ στα όσα διαμείβονται στους διαλόγους αλλά και σε όσα σημειώνονται ως προς την δράση, συνοδευόμενα και από την μεσολάβηση μίας gore αισθητικής αλλά όχι απαραίτητα με την έννοια της κάκιστης υπερβολής.

Αξίζει να τονιστεί πως ερμηνευτικά η Samara Weaving συνιστά μία ευχάριστη έκπληξη ειδικά στη φάση που συνειδητοποιεί ότι μπορεί να ονειρευόταν την ιδανική νύχτα γάμου, αλλά είναι αμφίβολο πλέον αν θα βγει σώα και αβλαβής από την έπαυλη των Le Domas. Από εκεί και έπειτα μόλις μπει πια στο νόημα των όσων συμβαίνουν, παραδέχεσαι χωρίς δεύτερη σκέψη ότι η ‘Grace’ «πήρε το όπλο της»! Η Weaving, τσαλακώνει την πρότερη εικόνα που σου είχε δώσει περί μίας γλυκούλας, ανυπεράσπιστης και εύθραυστης δεσποινίδας για την οποία πιθανολογείς ότι είναι χαμένη από χέρι όσον αφορά την συνωμοσία που έχει στηθεί εις βάρος της, μα τότε είναι που σε διαψεύδει πανηγυρικά!

Τα ξεσπάσματα στα οποία προβαίνει, η αγωνία και η φρίκη που ζωγραφίζεται στο πρόσωπό της μόλις συνειδητοποιεί με ποιους έχει μπλέξει, οι εκφράσεις, οι κραυγές απελπισίας ακόμη και οι σιωπές της της σε κάνουν να την συναισθανθείς στην ψυχοφθόρα και επισφαλή της κατάσταση. Φοβάσαι και ο ίδιος για την κατάληξή της. Καρδιοχτυπάς και εσύ όταν κρύβεται και παρακολουθεί έντρομη τους διώκτες της να οργώνουν σπιθαμή προς σπιθαμή το αρχοντικό ψάχνοντάς το ανθρώπινο θήραμά τους με καραμπίνα, πιστόλι, τσεκούρι και βαλλίστρα. Και όταν κάθιδρη και λαχανιασμένη τρέχει για την ζωή της, με το λευκό της νυφικό νοτισμένο πια στο αίμα, νιώθεις και εσύ να μουδιάζεις από τρόμο.

Καθώς οδεύουμε προς τον επίλογο, η ανάγκη της να επιζήσει την μεταμορφώνει σε σωστό αγρίμι, και πάνω σε μία έκρηξη αδρεναλίνης όπου αντικρίζει πια κατάματα το τέλος της να ζυγώνει, τότε επιστρατεύει όλο της να είναι για να μην υποκύψει μοιραία έστω και την κρίσιμη αυτήν ώρα. Και με λίγη βοήθεια από έναν ανέλπιστο σύμμαχο, κατορθώνει να ξεγελάσει εκείνη τη στιγμή τον θάνατο.

Ο σχεδόν αόρατος αποκρυφιστικός-υπερφυσικός μανδύας που κάλυπτε το φιλμ πλέον πέφτει με την πράξη του φινάλε, λύνοντας τον γρίφο για την αινιγματική οικογένεια των ‘Le Domas’ και τι τους δένει στ’ αλήθεια. Πίσω από τα επιτηδευμένα μειλίχια χαμόγελα των προσωπείων που είχαν αρχικά, τώρα αποκαλύπτεται σε όλο του το "μεγαλείο" το ποιοι είναι πραγματικά.

Ο μεγαλοπρεπής διάκοσμος της γοτθικής πολυτελούς κατοικίας, οι διάφορες κρυψώνες, τα σκοτεινά τούνελ, οι κλειστοφοβικές καταπακτές, το αμυδρό φως στους διαδρόμους συμβάλλουν σε μία ατμοσφαιρική εξιστόρηση, με την φωτογραφία του Brett Jutkiewicz και την μουσική του Brian Tyler να προσθέτουν στο συνολικό αποτέλεσμα.

Το Ready or Not είναι ένα μοντέρνο κινηματογραφικό κρυφτοκυνηγητό με νεύρο και ρυθμό που προκαλεί γέλιο και σάστισμα και ενώ βλέπεις την Samara Weaving να οδηγείται σαν πρόβατο στην σφαγή, με το που αντιστρέφονται οι όροι, ανυπομονείς να την δεις να περνάει δυναμικά στην αντεπίθεση αποδίδοντας τα όμοια στους αντιπάλους της.

Βρείτε την ταινία στο IMDB

0 comment(s)