Fallout Lore 

War... War never changes

Fallout Lore

Σήμερα, η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών γιορτάζει. Γιορτάζει τον ερχομό του Fallout 4, του επόμενου μεγάλου κεφαλαίου ενός franchise που αποτελεί σταθμό για το αγαπημένο μας μέσο ψυχαγωγίας. Προσωπικά σαν gamer και λάτρης των RPG, νιώθω βαθιά μέσα μου την ανάγκη να αποδώσω τον ελάχιστο φόρο τιμής, σε μία σειρά που έχω αγαπήσει από τις απαρχές της και μέσα σε λίγες ώρες θα έχω στα χέρια μου ακόμα ένα παιχνίδι της για να χαθώ στο μαγικό του κόσμο. Η σειρά Fallout απαριθμεί τέσσερα βασικά παιχνίδια, τα γεγονότα των οποίων θα διαβάσετε με χρονολογική σειρά στις γραμμές που ακολουθούν και αρκετά δευτερεύοντα spin offs. Για όσους αναρωτιέστε αν θα πρέπει να έχετε παίξει τα προηγούμενα παιχνίδια για να κατανοήσετε την πλοκή του Fallout 4 θα σας απαντήσω με ένα απλό “όχι”. Η ιστορία ωστόσο ολόκληρης της σειράς είναι φανταστική και σίγουρα θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα τον επικίνδυνο κόσμο μέσα στον οποίο θα πρέπει να επιβιώσετε.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Μπορείτε να φανταστείτε το σύμπαν του Fallout ως ένα εναλλακτικό του δικού μας και τα γεγονότα του ως μία διαφορετική εξέλιξη της ανθρωπότητας αν κάποια στιγμή στην ιστορία του κόσμου γινόταν πυρηνικός πόλεμος. Πιο συγκεκριμένα, όλα όσα συνέβησαν πριν το Fallout είναι πραγματικά γεγονότα και αφορούν τα δύσκολα χρόνια που ακολούθησαν το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Μία περίοδος όπου ολόκληρος ο πλανήτης ζούσε κάτω από το συνεχή φόβο ενός νέου πολέμου με τις δύο ηγέτιδες δυνάμεις (ΗΠΑ και ΕΣΣΔ), να ανταγωνίζονται τόσο σε οικονομικό όσο και στρατιωτικό επίπεδο. Στην πραγματικότητα, η περίοδος αυτή διήρκεσε 44 χρόνια, από το 1947 μέχρι την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991 και έμεινε γνωστή στην παγκόσμια ιστορία ως Ψυχρός Πόλεμος. Στον κόσμο του Fallout, ο Ψυχρός Πόλεμος, η κουλτούρα των 50'-60's και ο ανταγωνισμός μεταξύ των κύριων δυνάμεων του πλανήτη για τον παγκόσμιο έλεγχο πολύτιμων αγαθών παρέμεινε για εκατοντάδες χρόνια, ενώ η τεχνολογία συνέχισε να αναπτύσσεται και μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς.

Η εξέλιξη της ανθρωπότητας όπως τη γνωρίζουμε από τη δική μας ιστορία, σταματά το 1969. Όσα συμβαίνουν από εκεί και πέρα ανήκουν στο φανταστικό κόσμο του παιχνιδιού και διαφέρουν σημαντικά από την πραγματικότητα.

  • Το 1969, η Αμερική καταργεί τις 50 πολιτείες στις οποίες είναι χωρισμένη, διαιρείται σε 13 κοινοπραξίες και αλλάζει σημαία. Υπάρχει αναφορά στην κοινοπραξία της Νέας Αγγλίας (New England Commonwealth) σε ένα από τα trailer του Fallout
  • Το 2042, ο Robert Edwin House ιδρύει την Robco Industries, μία εταιρία που γρήγορα πήρε τα ηνία στον τομέα των τεχνολογικών εξελίξεων και μετατράπηκε σε κολοσσό. Ανάμεσα στις δεκάδες εφευρέσεις της Robco, είναι και η διάσημη συσκευή Pip Boy (Personal Information Processor) που φοράν οι πρωταγωνιστές των παιχνιδιών στο χέρι τους.
  • To 2044, o John Caleb Bradberton λανσάρει στην αγορά το αναψυκτικό Nuka Cola. Η μοναδική της γεύση ξετρελαίνει τους καταναλωτές και γρήγορα γίνεται το πιο διάσημο αναψυκτικό σε ολόκληρη την Αμερική.

ΠΟΛΕΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΧΡΥΣΟ

Στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκεται η ήπειρος της Αμερικής. Εκεί, η πολιτική αλλά κυρίως η κοινωνική κατάσταση παραμένει για χρόνια στάσιμη και χωρίς κανένα ίχνος προόδου, ενώ δίνεται πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα στην εξέλιξη της τεχνολογίας. Αυτό εξηγεί και το γεγονός ότι τόσο ο κόσμος στον οποίο τοποθετείται ο παίκτης, όσο και τα soundtracks των Fallout είναι επηρεασμένα από τα πρότυπα της δεκαετίας του 60'. Έχει περάσει πάνω από μία εκατονταετία και η Αμερική συνεχίζει να ανταγωνίζεται άλλες κομμουνιστικές χώρες στην εξόρυξη πετρελαίου και ουρανίου, των οποίων τα κοιτάσματα έχουν σχεδόν εξαντληθεί από τον πλανήτη. Η ΕΣΣΔ έχει αποδυναμωθεί σημαντικά και τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη έχει πάρει το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας.

Το 2051, η παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση κορυφώνεται και η Αμερική στρέφεται εναντίον των ίδιων της των συμμάχων προς αναζήτηση "μαύρου χρυσού". Τον ίδιο χρόνο, έχοντας στερέψει από δικά της αποθέματα, εισβάλει στο Μεξικό και αποκτά τον έλεγχο των πετρελαϊκών πηγών εκεί, δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερη πολιτική αστάθεια. Η τιμή του πετρελαίου εκτινάσσεται στα ύψη και η Ευρώπη για να αντισταθμίσει τις απώλειες, επιτίθεται στη Μέση Ανατολή με σκοπό να πάρει υπό τον έλεγχό της τα ελάχιστα εναπομείναντα κοιτάσματα πετρελαίου. Οκτώ χρόνια αργότερα και μετά από αμέτρητες αιματοχυσίες όλα τα κοιτάσματα της Μέσης Ανατολής έχουν εξαντληθεί. Στη διάρκεια αυτών των φρικτών συγκρούσεων η Ευρώπη εξαπέλυσε ατομικές βόμβες εναντίον πόλεων της Μέσης Ανατολής, γεγονός που έκανε την Αμερική να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο ενός νέου, μεγάλης κλίμακας πολέμου.

VAULTS

Στο φόβο ενός πυρηνικού πολέμου, το 2054 η Αμερική σε συνεργασία με την εταιρία Vault Tec Corporation κατασκευάζει 122 υπόγεια καταφύγια σε διάφορα σημεία της ηπείρου, τα ονομάζει Vaults και τα τροφοδοτεί με  τρόφιμα και πρώτες ύλες. Η επίσημη εκδοχή ήθελε αυτά τα καταφύγια να χρησιμοποιηθούν ως μέσο διαφυγής των Αμερικάνων πολιτών σε περίπτωση πυρηνικού πολέμου. Στην πραγματικότητα, η Αμερική είχε χρηματοδοτήσει την κατασκευή των Vaults, ώστε οι επιζώντες μέσα σε αυτά να υποβάλλονται σε διάφορα ακραία πειράματα. Σε κάθε Vault, γινόταν και από ένα διαφορετικό σωματικό, ψυχολογικό ή κοινωνικό πείραμα.

Τα αποτελέσματα αυτών των πειραμάτων έφταναν στα χέρια μιας συγκεκριμένης ομάδας, που αποκαλούνταν Enclave που στόχο είχαν να αποικίσουν μόνοι τους άλλους πλανήτες. Οι Enclaves θεωρούσαν τους εαυτούς τους ανωφερή φυλή και τα πειράματα που έκαναν στους “απλούς” πολίτες θα τους βοηθούσαν να κατανοήσουν πως αντιδρά ο άνθρωπος σε μεγάλες περιόδους απομόνωσης. Οι Enclave αποτελούνταν από υψηλόβαθμα στρατιωτικά και πολιτικά στελέχη της τελευταίας κυβέρνησης της Αμερικής και είχαν εγκαταστήσει τη βάση τους πάνω στην τελευταία πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου του κόσμου, μέσα στον Ειρηνικό Ωκεανό, 175 μίλια από τις ακτές της Καλιφόρνια.

THE GREAT WAR

Η ολοκληρωτική εξάντληση των αποθεμάτων πετρελαίου σε Ευρώπη και Ασία φέρνει νέο κύμα αναταράξεων, αυτή τη φορά εντός των συνόρων της Γηραιάς Ηπείρου και έτσι το 2060 ξεσπάει εμφύλιος πόλεμος μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών. Το τελευταίο μέρος της Γης όπου υπάρχουν κοιτάσματα πετρελαίου είναι η Αλάσκα, η οποία γρήγορα γίνεται στόχος της Κίνας. Η Αμερικάνικη εταιρία West Tek ενισχύει την πολεμική δύναμη της χώρας κατασκευάζοντας πανίσχυρες πανοπλίες για τους στρατιώτες, γνωστές και ως T-51b power armor ή απλώς power armor.

  • Το χειμώνα του 2066, η Κίνα εισβάλει στην Αλάσκα και άτυπα κηρύσσει τον πόλεμο στην Αμερική. Ο αιματηρός αυτός πόλεμος έμελλε να διαρκέσει 10 ολόκληρα χρόνια και να φέρει αμέτρητες αδικοχαμένες ψυχές.
  • Το 2072, γεννιέται ο Harold, μία από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες του κόσμου του Fallout με εμφανίσεις σε όλα τα παιχνίδια της σειράς. Σύντομα θα επανέρθουμε σε αυτόν.
  • Το 2073, η West Tec με έδρα τη μυστική στρατιωτική βάση της Mariposa, ξεκινάει να εκτελεί πειράματα σε ανθρώπους, μολύνοντάς τους με τον Forced Evolutionary Virus (FEV), έναν υιό που τους μεταλλάσσει σε Super Mutants.
  • Στις 10 Οκτωβρίου του 2077, οι αξιωματικοί που έχουν τοποθετηθεί στη βάση της Mariposa με σκοπό να την προστατεύουν, ανακαλύπτουν τα βάναυσα πειράματα που εκτελούν οι επιστήμονες και τις μεταλλάξεις που προκαλούν στους ανθρώπους. Πέντε μέρες αργότερα, ο συνταγματάρχης Robert Spindel τρελαίνεται με το θέαμα των μεταλλαγμένων και αυτοκτονεί. Τη θέση του ως διοικητής της ομάδας αναλαμβάνει ο Roger Maxson και δίνει εντολή να μη φύγει κανένας από τη βάση. Όλοι οι επιστήμονες φυλακίζονται για διάπραξη εγκλημάτων πολέμου και εκτελούνται με συνοπτικές διαδικασίες.

Στο μεταξύ οι Αμερικάνοι, οπλισμένοι με power armors οργανώνουν μία κατά μέτωπο επίθεση στα βάθη της Ασίας. Εκατομμύρια στρατιώτες χάνουν τη ζωή τους και η κυβέρνηση της Κίνας αναγκάζεται να αποσύρει τα στρατεύματά της από την Αλάσκα. Μετά όμως από μία σύντομη ανακωχή, στις 23 Οκτωβρίου του 2077, γίνεται το αναπόφευκτο. Ξεσπάει πυρηνικός πόλεμος, καταστρέφοντας τα πάντα στην επιφάνεια της Γης σε λιγότερο από δύο ώρες, ενώ η ατμόσφαιρα μολύνεται με τρομακτικά υψηλά επίπεδα ραδιενέργειας. Όσοι άνθρωποι επέζησαν, είτε οργανώθηκαν σε μικρούς οικισμούς στην μολυσμένη και γεμάτη κινδύνους επιφάνεια της γης, γνωστή πλέον ως Wasteland, είτε βρίσκουν καταφύγιο μέσα στα Vaults. Ο Roger Maxson και η ομάδα του, είχαν μείνει μέσα στη βάση της Mariposa και έτσι γλίτωσαν από την καταστροφή. Όταν τα πράγματα στον έξω κόσμο ηρέμησαν και η ραδιενέργεια υποχώρησε, τότε πήρε τους στρατιώτες του και τις οικογένειές τους και κινήθηκαν προς την περιοχή Lost Hills. Εκεί ίδρυσε τη Brotherhood of Steel, τη φυλή που έχει στα χέρια της την πιο προηγμένη τεχνολογία σε θέματα εξοπλισμού.

FALLOUT 1

To 2090 o Harold, κάτοικος πλέον του Vault 29, αποφασίζει να βγει στο Wasteland και να γίνει έμπορος. Μετά από περίπου 10 χρόνια, τα καραβάνια του αρχίζουν να δέχονται επιθέσεις από ομάδες μεταλλαγμένων και καταστρέφονται. Ο Harold μαζί με τον Dr. Richard Grey, έναν πρώην κάτοικο του Vault 8, που βρίσκεται στην εξορία με την κατηγορία του φόνου, ανακαλύπτουν την βάση της Mariposa και στην προσπάθειά τους να σταματήσουν τη δημιουργία των Super Mutants μολύνονται και αυτοί με τον υιό FEV. Ο Harold μεταλλάσσεται σε ghoul, ενώ ο Grey παίρνει τη μορφή ενός φρικτού πλάσματος που μοιάζει με κομματιασμένο εγκέφαλο. Υιοθετεί τον τίτλο The Master και αρχίζει να δημιουργεί τον προσωπικό του στρατό από Super Mutants.

Τα γεγονότα του πρώτου Fallout ξεκινούν το 2161. Ο Vault Dweller, κάτοικος του Vault 13, βγαίνει στη Wasteland με σκοπό να βρει και να αντικαταστήσει το water chip που τροφοδοτούσε με νερό το Vault 13 και πλέον έχει χαλάσει. Κατά τη διάρκεια της αποστολής του, ανακαλύπτει τη βάση της Mariposa, την οποία εν τέλει καταστρέφει μαζί με τον The Master, δίνοντας τέλος στη δημιουργία των Super Mutants. Ο αρχηγός του Vault 13, με το φόβο ότι ο πρωταγωνιστής έχει μολυνθεί με τον ιό τον εξορίζει. Το 2165 εγκαθίσταται στο χωριό Arroyo.

  • Όσοι κάτοικοι είχαν επιζήσει από την καταστροφή του Vault 15 είχαν ιδρύσει τον οικισμό της Shady Sands. Με τα χρόνια, η Shady Sands ενσωμάτωσε τους γύρω οικισμούς αποκτώντας δύναμη και εξαπλώθηκε σε όλη τη δυτική Αμερική. To 2189, όλοι οι οικισμοί ενώθηκαν κάτω από μία κοινή σημαία, ιδρύοντας τη New California Republic, μιας εκ των σημαντικότερων φυλών του παιχνιδιού.
  • To 2231, γεννιέται στο Boneyard του Los Angeles μία άλλη ηγετική φυσιογνωμία του. Πρόκειται για τον Edward Sallow, κατά κόσμον Caesar, τον χαρισματικό ηγέτη της Caesar's Legion, μίας φυλής οργανωμένης στα πρότυπα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, με έδρα το Colorado. Η Caesar's Legion και η NCR, είναι οι δύο φυλές τις οποίες θα συναντήσετε στο Fallout New Vegas.

FALLOUT 2

Το 2241, είναι η χρονιά που ξεκινούν τα γεγονότα του Fallout 2. Πρωταγωνιστής είναι ο Chosen One, κάτοικος του χωριού Arroyo και απόγονος του Vault Dweller, ήρωα του πρώτου Fallout. Στο προσκήνιο εμφανίζονται ξανά οι Enclave, αυτή τη φορά έχοντας στα χέρια τους μία πανίσχυρη τεχνολογία, ανώτερη και από αυτή των Brotherhood of Steel. Επιτίθενται στο χωριό Arroyo και απαγάγουν τους κατοίκους με σκοπό να τους χρησιμοποιήσουν ως πειράματα σε ένα δολοφονικό ιό που δημιούργησαν. Τελικά το διυλιστήριο που χρησιμοποιούν οι Enclave ως βάση για τα πειράματά τους καταστρέφεται και αυτοί μετακινούνται ανατολικά προς την μεριά της Washington. Την πορεία προς την Washington ακολουθεί και η Brotherhood of Steel, που χτίζει τη νέα έδρα της στα ερείπια της στρατιωτικής βάσης του Πενταγώνου.

FALLOUT 3

Βρισκόμαστε πλέον στο 2277, στην ανατολική πλευρά της Αμερικής και συγκεκριμένα στο Vault 101 που ανοίγει στη Washington. Πρωταγωνιστής είναι ο Lone Wanderer, γιος του Dr. James, ενός επιστήμονα που επίσης ζει στο Vault 101. H ιστορία ξεκινάει όταν ο James για άγνωστους λόγους φεύγει από το Vault 101 και ο Lone Wanderer ξεκινάει για να τον βρει. Στην πορεία ο πρωταγωνιστής μαθαίνει ότι οι γονείς του (η μητέρα του έχει πεθάνει), είχαν σχεδιάσει το Project Purity, με το οποίο σκόπευαν να καθαρίσουν το μολυσμένο νερό του ποταμού Potomak. Μετά από ένα μεγάλο ταξίδι στη Wasteland, βρίσκει και ελευθερώνει τον πατέρα του από το Vault 112 και μαζί προσπαθούν να επανεκκινήσουν  το Project Purity. Στο παιχνίδι μπαίνουν για άλλη μία φορά οι Enclave, έχοντας στα χέρια τους ένα νέο όπλο για την “παγκόσμια κάθαρση” την οποία θέλουν να φέρουν. Παρά τα εμπόδια που βάζουν οι Enclave, ο Wanderer με τη βοήθεια της Brotherhood of Steel καταφέρνει να σκοτώσει τον αρχηγό τους, Augustus Autumn και να επανεκκινήσει το Project Purity, αποκαθιστώντας ξανά την ειρήνη.

FALLOUT NEW VEGAS

To Fallout New Vegas προσφέρει μία εντελώς διαφορετική εμπειρία από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς.  Η ιστορία του είναι σχεδόν αυτόνομη, γιατί επικεντρώνεται στη διαμάχη τριών πλευρών για τον έλεγχο της Νοτιοδυτικής Αμερικής. Τις πλευρές αυτές τις έχουμε ήδη γνωρίσει και δεν είναι άλλες από τη New California Republic, την Caesar's Legion και τον Robert Edwin House τον οποίο γνωρίσαμε σαν ιδρυτή της Robco Industries. Τα γεγονότα του παιχνιδιού λαμβάνουν χώρα το 2281 στο New Vegas (η πρώην περιοχή του Las Vegas) και οι επιλογές σας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού είναι αυτές που θα καθορίσουν ποιος θα αποκτήσει τελικά τον έλεγχο της περιοχής.

FALLOUT 4

Την ίδια περίοδο που γίνονται τα παραπάνω, στη Βοστόνη ανοίγει το Vault 111 και ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του Fallout ξεκινάει. Είναι τα γεγονότα που θα δούμε στο Fallout 4 και για ευνόητους λόγους είμαι υποχρεωμένος να τηρήσω σιγή ιχθύος. Αναλυτικότερες πληροφορίες θα βρείτε και στο review που έρχεται σε λίγες μέρες.

Πριν σας αποχαιρετήσω για να ετοιμαστώ κι εγώ ψυχολογικά, θέλω να βάλετε να παίζει στο background αυτό. Όσοι από εσάς φτάσατε μέχρι εδώ, είστε πλέον σε θέση να καταλάβετε ότι ο κόσμος του Fallout είναι τόσο μεγάλος που όσο κλισέ κι αν ακούγεται, δύσκολα χωράει στις γραμμές και τις σελίδες ενός αρχείου. Όσοι ασχολείστε χρόνια με τη σειρά ενδέχεται να σκέφτεστε ότι ξέχασα ή παρέλειψα να αναφέρω σημαντικά γεγονότα. Επιπλέον, θα παρατηρήσατε ότι ενώ στάθηκα αρκετά στα ιστορικά στοιχεία πριν το πρώτο παιχνίδι (backstory), η ανάλυση των γεγονότων των κυρίως παιχνιδιών μοιάζει πιο πολύ με ένα “γρήγορο πέρασμα”. Κάτι τέτοιο αποτελεί συνειδητή επιλογή δική μου και εξηγώ αμέσως τι εννοώ. Όπως ανέφερα και στην αρχή, κάθε Fallout είναι μία αυτοτελής ιστορία, τα κενά μεταξύ τους είναι μεγάλα, δεν υπάρχουν συνέχειες ή sequels και οι πρωταγωνιστές συνεχώς αλλάζουν. Με άλλα λόγια, τα παιχνίδια δεν προσφέρουν πολλά καινούργια στοιχεία στο lore της σειράς, αντιθέτως αντλούν περιεχόμενο από το πλούσιο backstory και κάθε φορά εμβαθύνουν στις περιπέτειες ενός διαφορετικού Vault Dweller.

Η εύκολη λύση θα ήταν να μιλήσω με λεπτομέρειες για την πλοκή όλων των παιχνιδιών, ένα προς ένα και να παρουσιάσω ένα πολύ μεγαλύτερο, σε όγκο, έργο. Λόγω και της φύσης όμως του παιχνιδιού, θα χανόταν η μαγεία της εξερεύνησης, στοιχείο απαραίτητο για να απολαύσετε στο έπακρο κάθε Fallout τίτλο. Σκοπός του παρόντος κειμένου είναι να θυμηθούν οι παλαιότεροι και κυρίως να “ψηθούν” οι νεότεροι ώστε να ασχοληθούν και από μόνοι τους με το παιχνίδι και να ζήσουν από πρώτο χέρι τις μοναδικές στιγμές που έχει να τους προσφέρει. Τελειώνοντας την ανάγνωση του άρθρου, θα έχετε αποκτήσει όλες τις απαραίτητες ιστορικές γνώσεις ώστε να καταλαβαίνετε τι συμβαίνει ακόμα και στο πιο σύντομο quest, τόσο στα παλαιότερα παιχνίδια όσο και στο Fallout 4.

Φυσικά, οποιαδήποτε απορία ή προβληματισμό έχετε γύρω από το lore του Fallout, μη διστάσετε να την αφήσετε κάτω στα σχόλια για να τη συζητήσουμε. Εμείς σαν ομάδα των Unboxholics, σκοπεύουμε να τιμήσουμε το νέο μέλος της οικογένειας Fallout ακριβώς όπως του αξίζει, οπότε μείνετε συντονισμένοι για πολύ περισσότερα.

40 comment(s)