Marvel vs. Capcom: Infinite Review

It's MAHVEL Baby...με μερικές αλλαγές

Τα Marvel vs. Capcom παιχνίδια έχουν μία "γλυκιά" ιδιαιτερότητα από τη φύση τους. Αυτό συμβαίνει γιατί παρόλο που η σειρά περιλαμβάνει ξεχωριστούς και "στιβαρούς" μηχανισμούς ως fighting franchise, έχει ένα συστατικό το οποίο την κάνει να διαφοροποιείται από τα άλλα παραδοσιακά fighting παιχνίδια, τόσο της Capcom, όσο και άλλων εταιριών. Αμέτρητες φορές, η σκηνή του Evo (Evolution), ουσιαστικά του μεγαλύτερου τουρνουά για την εν λόγω κατηγορία, "πλημμύριζε" από κραυγές hype και πάθους από το κοινό των Marvel vs. Capcom παιχνιδιών και όχι μόνο. Πόσες φορές, "τρέματε" από αδρεναλίνη όταν ο Justin Wong κατάφερε να κάνει το comeback και να βγει νικητής; Πόσες φορές εκνευριστήκατε όταν ο Chris G συνέχιζε την εφιαλτική του πίεση με την Morrigan εξολοθρεύοντας τους αντιπάλους του; Πόσες φορές ακούγατε τους announcers να ζητωκραυγάζουν, ή καλύτερα, να ουρλιάζουν με μανία για αυτό που έβλεπαν στην οθόνη τους; Αυτή, λοιπόν, είναι η Marvel vs. Capcom σειρά. Μία σειρά, που δεν σας κρύβω ότι αγαπώ εδώ και αρκετά χρόνια και παραδέχομαι πως μαζί με το Street Fighter franchise βρίσκεται πολύ ψηλά, τόσο στην λίστα μου, όσο και στην καρδιά μου.

Η ευφυέστατη ιδέα της Capcom να δημιουργήσει ένα cross-over παιχνίδι ενσωματώνοντας τους μαχητές των παιχνιδιών της ενάντια στους ήρωες και villains της Marvel (όπως έχει κάνει άλλωστε και στο παρελθόν) την έβγαλε όχι μόνο ασπροπρόσωπη, αλλά και κερδισμένη σε μεγάλο βαθμό, καθώς το Marvel vs. Capcom franchise αποτελεί αναμφίβολα μία από τις πιο δημοφιλείς σειρές της fighting σκηνής και μπορεί να σταθεί χωρίς καμία δυσκολία απέναντι σε "Τιτάνες" όπως το Street Fighter, Guilty Gear κτλ. Εδώ και αρκετά χρόνια πιστεύαμε πως μετά το Ultimate Marvel vs. Capcom 3, η σειρά θα είχε φτάσει στο τέλος της, μετά την ανακοίνωση της παύσης συνεργασίας μεταξύ Capcom και Marvel. Τελικά οι κραυγές του κοινού κατάφεραν να πείσουν τις εταιρίες να συνεργαστούν και ακόμη μία φορά και να αναγεννήσουν τη σειρά από τις "στάχτες" της, πράγμα που με χαροποίησε ιδιαίτερα.

Έτσι, μετά την επανένωση των δύο εταιριών, έχουμε το νέο και ανανεωμένο Marvel vs. Capcom: Infinite, το νέο κεφάλαιο στο fighting franchise γεμάτο νέες προσθήκες που υπόσχεται για μία ακόμη φορά μία πλούσια και ανταγωνιστική fighting εμπειρία. Το αν τα κατάφερε ή όχι είναι κάτι που θα σας μεταφέρω στις παρακάτω γραμμές. Νέο παιχνίδι, νέο ρόστερ μαχητών με έναν κακό που απειλεί για ακόμη μία φορά την ειρήνη και τη γαλήνη στο γαλαξία. Αυτός, είναι ο Ultron Sigma, μία διαφορετική έκδοση του Villain της Marvel, του οποίου σκοπός είναι να συγκεντρώσει τα παντοδύναμα Gems για να πετύχει αυτό που θέλει. Τι είναι αυτό; Ένα κόσμο φτιαγμένο κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν. Αυτή του την προσπάθεια καλούνται να σταματήσουν οι ήρωες από την πλευρά της Capcom και της Marvel και να συνεργαστούν χρησιμοποιώντας κάθε δυνατό τρόπο ώστε να αποτρέψουν τα σατανικά σχέδια του Ultron Sigma.

Το σενάριο -αν και αναμενόμενα- δεν παρουσιάζει καμία πρωτοτυπία, αλλά αποτελεί μία κλάσης ανώτερη προσπάθεια σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια. Σύντομα cinematic βίντεο συνοδεύουν σχεδόν την κάθε σας νίκη, τα οποία χρησιμεύουν και ως "γνωριμία" των χαρακτήρων, ενώ σε αυτά παρουσιάζεται επίσης και η υποτιθέμενη φιλία, ή έχθρα μεταξύ τους. Οι ανατροπές δεν είναι πολλές και η πορεία της είναι αρκετά φτωχή, αλλά παρόλα αυτά υπάρχουν στιγμές που θα σας κρατήσουν το ενδιαφέρον και θα σας δημιουργήσουν το "αναγκαίο" συναίσθημα αγωνίας για την εξέλιξη των γεγονότων. Βέβαια, το όλο αποτέλεσμα θα μπορούσε να ήταν αρκετά καλύτερο όσον αφορά στο διάλογο, καθώς αρκετές φορές το βρήκα "ψεύτικο" και προχειρογραμμένο, ενώ το ίδιο ακριβώς ένιωσα και για το voice-acting ορισμένων μαχητών.

Ας περάσουμε σε αυτό που κρίνει ουσιαστικά όλα τα Marvel vs. Capcom παιχνίδια και γενικά όλα τα παιχνίδια του εν λόγω genre, το gameplay. Από ότι φαίνεται, όσο προχωρούν τα χρόνια οι προσπάθειες των εταιριών για να κάνουν ακόμη ευκολότερα τα fighting παιχνίδια και πιο προσιτά στους casual παίκτες πολλαπλασιάζονται καθημερινά. Με λίγα λόγια, παλιά, για να αποδείξεις την αξία σου έπρεπε πρώτα να περάσεις αμέτρητες ώρες στο training για να καταφέρεις και να ξεπεράσεις αυτό το "execution barrier". Τώρα, σιγά-σιγά, όχι μόνο τα combos έχουν ξεκινήσει να γίνονται ευκολότερα, αλλά πολλές φορές υπάρχουν και -επιτρέψτε μου- σύντομα μονοπάτια, ή αλλιώς, shortcuts, με τα οποία ένας νέος παίκτης θα μπορέσει να συνδυάσει combos με μία ελάχιστη προσπάθεια. Παρόλο που η νέα κυκλοφορία της Capcom δίνει όντως μία ευκαιρία στους νέους παίκτες να συνδυάσουν εύκολα και χωρίς καθόλου προσπάθεια κάποια βασικά combos με το auto-combo system, αυτό, έχει ως αντάλλαγμα και ένα αρκετά μικρό damage που σίγουρα δεν νομίζω κανείς να προτιμήσει σε βάθος χρόνου με το παιχνίδι.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ξεχάστε τους τρεις χαρακτήρες και τα Assists των προηγούμενων παιχνιδιών. Το νέο κεφάλαιο σας επιτρέπει να επιλέξετε μέχρι δύο χαρακτήρες για να παλέψετε μέχρι τελικής πτώσεως στα ψηφιακά του ρινγκ χωρίς κάποια assists για να σας βοηθήσουν στην πίεση του αντιπάλου σας. Το ρόστερ των μαχητών έχει μειωθεί δραματικά και αγγίζει τους 30 συνολικά χαρακτήρες, ενώ θα αυξηθεί με τη μόδα των μελλοντικών DLCs. Για να δικαιολογήσει αυτή την ας το πούμε "αφαίρεση" μηχανισμών, η εταιρία αποφάσισε να ενσωματώσει ένα νέο και άκρως ενδιαφέρον μηχανισμό. Αυτός, χρησιμοποεί τα Gems δυνάμεων, ή καλύτερα τα "Infinity Stones ", που όσοι γνωρίζετε από Marvel ξέρετε ακριβώς σε τι αναφέρομαι. Αυτά, έρχονται για να αντικαταστήσουν το X-Factor του Marvel vs. Capcom 3 που αρκετοί θεωρούσαν άδικο και -επιτρέψτε μου- "σπασμένο" και προσφέρουν πολλές στρατηγικές επιλογές για τον παίκτη. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν συνολικά 6 πέτρες δύναμης (Mind, Soul, Time, Space, Reality και Power) και η κάθε μία προσφέρει διάφορα πλεονεκτήματα.

Μετά την επιλογή της ομάδα σας, το παιχνίδι θα σας ζητήσει να επιλέξετε το Stone που επιθυμείτε. Κάθε πέτρα, κρύβει ξεχωριστές δυνάμεις. Για παράδειγμα, επιλέγοντας το "Time Stone" θα μπορείτε να κινείστε στην πίστα ταχύτατα, ή μπορείτε να πειραματιστείτε με το "Soul Stone" το οποίο χρησιμοποιείτε για να "κλέψετε" ένα κομμάτι της ζωής του αντιπάλου σας. Αυτό όμως που κάνει το νέο σύστημα με τις πέτρες δύναμης να ξεχωρίζει, είναι η μυστική ιδιότητα που κρύβεται πίσω από κάθε μία. Υποδεχθείτε το "Infinity Storm". Εκτός της Health και Super Bar, στην οθόνη σας υπάρχει και η μπάρα που αφορά στις προαναφερθείσες πέτρες. Μόλις συγκεντρώσετε το απαραίτητο ποσοστό, εκεί, μπορείτε να ξεκλειδώσετε και να ενεργοποιήσετε την πραγματική δύναμη των πετρών. Παραδείγματος χάριν, με το Power Stone η δύναμη σας αυξάνεται δραματικά, ενώ με το Soul Stone μπορείτε μέχρι και να αναστήσετε τον δεύτερο σας παίκτη εφόσον έχει πεθάνει.

Φυσικά, αλλαγές έχει δεχθεί και το Tagging System του παιχνιδιού, με το οποίο ουσιαστικά καλείτε το δεύτερο παίκτη της ομάδα σας, είτε για να συνεχίσετε ένα combo, είτε για να οδηγήσετε σε ασφάλεια τον πρώτο σας μαχητή. Για να το χρησιμοποιήσετε δε χρειάζεται να ξοδέψετε κάτι, αλλά αυτό το "Tagging Skill" έχει ένα μικρό cooldown μερικών δευτερολέπτων. Πείτε αντίο, λοιπόν, στα OTG (Off The Ground) με τα Assists, καθώς το όλο σύστημα έχει πλέον γίνει πιο απλό, αλλά και ταυτόχρονα λίγο πιο "αυστηρό". Εδώ, ξετυλίγεται και η μαγεία του παιχνιδιού. Μέσω αυτού, μπορείτε να δημιουργήσετε θεαματικά combos με όριο την φαντασία σας, την αντοχή σας και προφανώς, την Super bar σας. Βεβαίως, υπάρχουν και τα απαραίτητα Tutorials για να σας βοηθήσουν όχι μόνο για την εκμάθηση των μηχανισμών του παιχνιδιού, αλλά και για τη γνωριμία με τις special κινήσεις και τα combos που κρύβει κάθε χαρακτήρας στο arsenal του. Όσον αφορά την ταχύτητα του παιχνιδιού, τη βρήκα πιο αργή από τον προκάτοχό του, αλλά αρκετά γρήγορη και "αυθεντική" στην όλη Marvel vs. Capcom εμπειρία. Εκτός του Story, περιεχόμενο υπάρχει και για τους παίκτες που αναζητούν μερικές ώρες διασκέδασης σε offline εμπειρία. Δυστυχώς, μην περιμένετε να συναντήσετε περιεχόμενο επιπέδου NetherRealm, αλλά από την άλλη, τα παραδοσιακά Arcade Mode, Vs Mode και φυσικά, Training Mode δεν νομίζω να σας απογοητεύσουν, ενώ στο πρώτο μπορείτε να ξεκλειδώσετε και διάφορες επιπλέον αμοιβές, όπως τίτλους, χρωματισμούς για τις ενδυμασίες των χαρακτήρων κτλ.

Σειρά έχει ένας από τους σημαντικότερους τομείς κατά τη γνώμη μου: το Online Mode και το netcode που έχει εφαρμοστεί στο παιχνίδι. Εδώ, τα πράγματα λειτουργούν άψογα. Υπάρχουν τα κλασικά Ranked και Casual Matches μαζί με το καλοδεχούμενο "Beginner’s League" το οποίο θα αναλύσω παρακάτω. Η εύρεση των αντιπάλων πραγματοποιείται ταχύτατα και το online ομολογώ πως είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν. Σε full σύνδεση ανάμεσα σε εμένα και τους αντιπάλους μου η ποιότητα της αναμέτρησης άγγιζε offline επίπεδα, ενώ, αναμενόμενο και φυσιολογικό, όσο χειρότερη ήταν αυτή, τόσο πιο άσχημη και η εμπειρία. Εξαιρετικά θετικό το γεγονός, πως καθ' όλη την διάρκεια ενασχόλησης μου με τον online τομέα του τίτλου, δεν συνάντησα κάποια αποσύνδεση. Τώρα, όσον αφορά το "Beginner's League", αυτό αφορά κυρίως τους νέους παίκτες που δεν έχουν ανέβει κάποια rank. Εδώ, μπορείτε να αναμετρηθείτε με άλλους newcomers στη σειρά χωρίς να έχετε την πίεση και το άγχος που προκαλεί ένας Ranked αγώνας. Όμως, να σημειωθεί πως μόλις αυξήσετε το Rank σας, το εν λόγω mode θα "κλειδώσει" τις ψηφιακές του πόρτες, καθώς θα είναι άδικο για νέους παίκτες να μάχονται ενάντια σε άλλους που έχουν έστω και λίγη περισσότερη εμπειρία από αυτούς.

Στα του οπτικού και τεχνικού τομέα τώρα. Το Marvel vs. Capcom: Infinite δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σε καμία των περιπτώσεων ως ένα πανέμορφο fighting παιχνίδι. Απαράδεκτα 3D μοντέλα χαρακτήρων τόσο στην πλευρά των μαχητών της Capcom, όσο και της Marvel, προχειροφτιαγμένα και "νεκρά" μενού μαζί με την απουσία ενός opening cinematic δίνουν μία πικρή γεύση στο αποτέλεσμα. Χειρότερη την όλη αυτή κατάσταση έρχονται να κάνουν και τα themes των χαρακτήρων. Ορισμένα από τα νέα ηχητικά κομμάτια των μαχητών έχουν δεχθεί την πρέπουσα προσοχή, ενώ υπάρχουν και συγκεκριμένα που έχουν -με συγχωρείτε- "κατακρεουργηθεί" με ανόητα remix. Τελικά η απόφαση της εταιρίας να αλλάξει το comic ύφος και να προχωρήσει σε κάτι πιο ρεαλιστικό δεν θα μπορούσε να ήταν χειρότερη, πράγμα που γεννά πολλά ερωτήματα για το budget που χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη του παιχνιδιού. Κατά τα άλλα, τεχνικά ο τίτλος "τρέχει" σε 1080p ανάλυση με 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο σε άψογο επίπεδο, ενώ, πολλές φορές όταν κέρδιζα, στα πλαίσια μιας μικρής παύσης στην οθόνη παρατήρησα μικρά framedrops μετά το τέλος της μάχης.

Συνοψίζοντας : Το Marvel vs. Capcom: Infinite ταιρίαζει απόλυτα στο "μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλο του". Δηλαδή, οπτικά ο τίτλος δεν έχει κάτι το όμορφο και σαγηνευτικό να προσφέρει και η πραγματική του "σπουδαιότητα" κρύβεται στα πλαίσια μιας αναμέτρησης. Αλλά, ό,τι χάνει σε ομορφιά, το κερδίζει στον τομέα του gameplay ο οποίος είναι δουλεμένος σωστά με νέους και για ακόμη μία φορά "στιβαρούς" μηχανισμούς που προσθέτουν πληθώρα στρατηγικών επιλογών, τόσο για ένα βετεράνο παίκτη που "διψά" για την competitive εμπειρία, αλλά αντίστοιχα και για τον πιο casual. Οι ομάδες έχουν μειωθεί στα δύο άτομα, τα Assists έχουν εξαφανιστεί με αντάλλαγμα το νέο "Tagging System", ενώ αλλαγές έχουν δεχθεί και τα OTGs (Off-The-Ground). Την ανταγωνιστική εμπειρία έρχεται να κάνει καλύτερη το άψογα λειτουργικό Online Mode, ενώ η ύπαρξη των Arcade, VS και του ανανεωμένου Story Mode προσφέρουν ένα ευχάριστο offline διάλειμμα. Με λίγα λόγια, το νέο "Infinite" κεφάλαιο αποτελεί μία διαφορετική εμπειρία σε σχέση με το Ultimate Marvel vs. Capcom 3, αλλά εξίσου ανταγωνιστική με ενδιαφέροντες μηχανισμούς που νομίζω θα καταφέρει να πείσει όσους συνεχίζουν να κάνουν -επιτρέψτε μου- τα στραβά μάτια, ή περιμένουν ακόμα για ένα Marvel vs. Capcom 4.
Box Art
Tested on : PS4
Developer : Capcom
Publisher : Capcom
Distributor : CD Media
Available for : PS4, Xbox One, PC
Release date : 2017-09-19

7 comment(s)