Assassin's Creed Chronicles: China - Review

"Made in China”

Μετά το καταστροφικό λανσάρισμα του Assassin's Creed Unity, το franchise της Ubisoft θα δέχονταν νέα παράξενα μέλη στην οικογένεια των Assassins. Αυτοί δεν είναι οι κανονικοί, μεγάλοι, Assassin's Creed τίτλοι με τα χολυγουντιανά προσόντα αλλά μικρότερης κλίμακας. Η ιδέα της Climax Studios ήταν να δημιουργήσει μικρές παρενθέσεις στο lore του Assassin's Creed και να τις σερβίρει από μια φρέσκια οπτική γωνία, σε ένα διαφορετικό πιο φτηνό περιτύλιγμα που να διατηρεί, όμως, την ομορφιά των μεγαλύτερων συγγενών του. Έτσι γεννήθηκε το Assassin's Creed Chronicles China, ένας 2.5D platformer τίτλος που “τρέχει” με τη βοήθεια της ιδιαίτερης Ubiart Engine, που γνωρίσαμε σε αριστουργηματικούς τίτλους της Ubisoft, όπως τα Rayman Origins/ Legends, Child of Light και Valiant Hearts.

Ξεκινώντας, ο τίτλος της Climax μάς τοποθετεί στην Κίνα του 1526, όπου αναλαμβάνουμε το ρόλο της Shao Jun, μιας Assassin γένους θυληκού, η οποία αναζητεί εκδίκηση από τους Templars που αυτοαποκαλούνται Eight Tigers και είναι υπεύθυνοι για την εξολόθρευση ολόκληρης της κινέζικης Αδελφότητας. Πάνω-κάτω αυτή είναι η πλοκή που υπάρχει στο παιχνίδι. Δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες γιατί η μοναδική που χρίζει αναφοράς είναι ότι βλέπουμε έναν γερασμένο Ezio Auditore de Firenze(με διαφορετικό voice actor αν δεν με απατουν τα αυτιά μου) ως μέντορα της Shao Jun.

H Climax δεν εκμεταλλεύτηκε την μοναδική και πρωτοφανής ευκαιρία να χτίσει μια ενδιαφέρουσα ως προς τον χαρακτήρα, γυναίκα Assassin, με αποτέλεσμα η Shao Jun να καταλήξει ένα απλό δοχείο για την απόλαυση της υπόλοιπης εμπειρίας, σε ένα παιχνίδι όπου θα μπορούσε να είχε δοθεί παραπάνω προσοχή στην αφήγησή του. Δεν νομίζω ότι υπάρχει σημείο που η πλοκή θα σας κάνει να γυρίσετε το κεφάλι προς την οθόνη την ώρα που διαδραματίζονται οι όποιες εξελίξεις, εκτός από τα πρώτα cutscenes, τα οποία τα παρακολουθούσα καθαρά και μόνο για την ομορφιά τους αφού φαίνονται σα να έχουν ζωγραφιστεί στο χέρι.

Τολμώ να πω ότι ήταν η πρώτη φορά που βαρέθηκα τόσο παρακολουθώντας την πλοκή ενός Assassin's Creed. Εκτός αυτού, θεωρώ ότι το setting της Κίνας είναι τόσο μοναδικό που είναι λυπηρό να χάνεται και να παραγκωνίζεται σε τόσο μικρή κλίμακα, παρά τις προσπάθειες διαφοροποίησης που γίνονται στο εικαστικό κομμάτι. Προσωπικά, ελπίζω να μην είναι η τελευταία φορά που θα δούμε Κίνα -ή και Ιαπωνία- στη σειρά. H ειδοποιός διαφορά του Chronicles China με τα υπόλοιπα μακρινά ξαδέρφια του είναι πως πρόκειται για ένα side-scrolling platformer με stealth στοιχεία σε 2.5D προοπτική, κάτι το οποίο αυτομάτως αλλάζει πολλά από όσα ήξερα για τη σειρά, στον παικτικό τομέα της.

Οι ομοιότητες στο gameplay με τις πρόσφατες mobile αναβιώσεις των Prince of Persia είναι εμφανέστατες. Η Shao Jun έχει 6-7 κινήσεις που γίνονται επαναλαμβανόμενες, μπορεί να ελίσσεται από θάμνο σε θάμνο, να σκαρφαλώνει συγκεκριμένες επιφάνειες, να κάνει stealth kills και γενικότερα να εκτελεί ένα μεγάλο ρεπερτόριο κινήσεων των Assassin's στο πλαίσιο ενός 2.5D περιβάλλοντος. Το ενδιαφέρον στην πλοήγηση του κόσμου είναι ακριβώς αυτό, το 2.5D στοιχείο, το οποίο παίζει με τον παίκτη, διότι επιφάνειες και πίστες που υπάρχουν στο background ή στο προσκήνιο μπορεί να γίνουν μέρος του επιπέδου και να κρύβουν μυστικά ή διαφορετικές διαδρομές.

Το ότι ο τίτλος της Climax στηρίζει όλο του το βάρος στο stealth στοιχείο αυτομάτως ρίχνει το gameplay αρκετές ταχύτητες από ότι έχει συνηθίσει ο μέσος fan των Assassin's Creed. Τα vision cones των εχθρών και γενικότερα η νοημοσύνη τους δε στηρίζεται σε καμία είδους ΑΙ και μπορούν να ξεγελασθούν εύκολα, αφού οι τρόποι διαφυγής είναι πασιφανείς στον παίκτη τόσο από τον τρόπο που απεικονίζονται όσο και από οπτικά ερεθίσματα του interface. Αν επιστρατεύσετε δε και τα διάφορα εργαλεία της Shao Jun όπως noise daggers και κροτίδες τότε η διαδικασία γίνεται αρκετά κλικ πιο γελοία. Αυτομάτως, η όποια απόλαυση υπάρχει για stealth περιήγηση χάνεται, μαζί με το level design το οποίο έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης και προσωπικά θα το ήθελα σε στυλ Metroidvania, άλλωστε ο χάρτης του κάθε επιπέδου μετά από ένα leap of faith για κάτι τέτοιο με προϊδέασε.

Επίσης, τα επίπεδα που αναφέρω χωρίζονται σε chambers -ας μου επιτραπεί η έκφραση- όπου ο τρόπος με τον οποίο θα φέρω εις πέρας το objective, είτε ρίχνοντα...ξύλο, είτε διά της αθόρυβης οδού, ανταμείβεται αναλόγως μέσω ενός συστήματος βαθμολόγησης που έχει γίνει άκομψα “copy-paste” από τα μεγάλα Assassin's Creed και είναι η μόνη ενθάρρυνση που μου δόθηκε για να παίξω τα επίπεδα από την αρχή και να ανακαλύψω ίσως νέα codec fragments.

Έφτασα στο μοναδικό στοιχείο που σώζει την παρτίδα του Assassin's Creed Chronicles China και αυτό είναι ο οπτικός τομέας του ή καλύτερα το σύνολο του εικαστικού που το συνθέτει. Εμπνευσμένο από τον κινέζικο πολιτισμό και τις νερομπογιές, το εικαστικό του τίτλου είναι ένα πανέμορφο και ιδιαίτερο αποτέλεσμα για το οποίο θα πρέπει να ευχαριστήσω τη UbiArt Engine, που τα μάτια μας ερωτεύτηκαν στα νεότερα Rayman, το Child of Light και άλλα. Η Shao Jun μοιάζει σαν μια κινούμενη -και με εξαιρετικά ομαλά animations- φιγούρα που τη ρίξανε σε έναν καμβά ζωγραφισμένο με νερομπογιές, όπου το περιβάλλον έχει μια αίσθηση βάθους που εξυπηρετεί συνάμμα και το gameplay. Το λάτρεψα προσωπικά τόσο για τα διάφορα περιβάλοντα που το είδα να ζωντανεύει μπροστά στα μάτια μου όσο και για την ευρεία παλέττα χρωμάτων και επί της ουσίας θεωρώ ως το selling point του τίτλου. Ηχητικά ο τίτλος κυμαίνεται στα ίδια βαρετά επίπεδα με την πλοκή του αφού το συνθέτουν ανέπνευστα κομμάτια με ανατολίτικες επιρροές, που μόνο σε συγκεκριμένα σημεία έντυσαν όμορφα και όχι νωχελικά την εμπειρία μου.

Συνοψίζοντας : Ως προς το τέλος των περίπου 5 ωρών που διαρκεί το ταξίδι της Shao Jun, κατάλαβα πόσο άτσαλα δομημένο παιχνίδι είναι. Η προχειρότητα που διέπει την Climax στο πρώτο Assassin's Creed Chronicles, σχεδόν σε όλους τους τομείς του τίτλου, μου προκαλεί αμφιβολίες για το αν η συνέχεια θα έχει κάποιο παραπάνω ενδιαφέρον –εκτός από το να ξαναδώ αυτό το εικαστικό. Δεν περίμενα, επίσης, να απογοητεύσει στο θέμα του Assassins Creed Universe αφού η όποια σύνδεση υπάρχει με την ευρύτερη εικόνα είναι απειροελάχιστη σε σχέση με το meta-fiction που προσφέρουν τα μεγαλύτερα αδέρφια της σειράς. Το Assassin's Creed Chronicles China, λοιπόν, θυμίζει “Assassin's Creed” μόνο εξωτερικά γιατί εσωτερικά, εκτός από άψυχο, είναι και... “made in china”.
Box Art
Tested on : PC
Developer : Climax Studios
Publisher : Ubisoft
Available for : PC, Xbox One, PS4
Release date : 2015-04-21

25 comment(s)