Ancestors Legacy Review

Μια φρέσκια ματιά στα παιχνίδια στρατηγικής

Το Company of Heroes θεωρώ ότι είναι τρανταχτό παράδειγμα παιχνιδιού που αποτελεί τη μονάδα μέσα στο αχανές σύνολο τίτλων του genre των RTS. Έδωσε έξυπνες και πολύ φρέσκιες ιδέες, την στιγμή που τα υπόλοιπα παιχνίδια ανακύκλωναν τους ίδιους και τους ίδιους μηχανισμούς, σε παρόμοια setting μέχρι που κούρασαν και το πιο hardcore κοινό τους. Παρόλη την επιτυχία που σημείωσε και τη μεγάλη αποδοχή από το κοινό, δυστυχώς δεν αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολλά studio μέχρι σήμερα. Ο λόγος που κάνω μία τόσο εκτενή αναφορά στο καλύτερο κατ’ εμέ RTS όλων των εποχών, είναι γιατί κρατάω στα χέρια μου το Ancestors Legacy, ένα παιχνίδι που δανείζεται πανέξυπνα τους βασικούς μηχανισμούς του πρώτου CoH και προσθέτοντας τις δικές του μικρές πινελιές, δείχνει ένα πολύ ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.

Πρώτα από όλα πρέπει να αναφέρω ότι σε αντίθεση με τη preview έκδοση του παιχνιδιού, η έκδοση που έπαιξα εγώ αν και δεν είναι η τελική, επομένως λείπουν ορισμένα χαρακτηριστικά, έχει διαθέσιμες όλες τις φυλές που μπορείτε να παίξετε στο campaign δηλαδή Vikings, Βρετανούς, Γερμανούς και Σλάβους. Κάθε φυλή σας επιτρέπει να επιλέξετε έναν από τους δύο διαθέσιμους leaders και να παίξετε 5 αποστολές. Με επιφυλακτικότητα λοιπόν αναφέρω ότι ενδεχομένως η τελική, retail έκδοση του παιχνιδιού να περιέχει επιπλέον περιεχόμενο που αυτή τη στιγμή δεν είναι διαθέσιμο σε μένα.

Από την πρώτη κιόλας μάχη καταλαβαίνεις πόσο οικείο και ταυτόχρονα πόσο διαφορετικό από το συνηθισμένο είναι τόσο το micro όσο και το macro management του στρατού σου. Όπως και σε κάθε RTS έτσι κι εδώ ξεκινώντας τη μάχη πρέπει να χτίσετε τη βάση σας καταλαμβάνοντας τα τριγύρω χωριά. Τα χωριά λειτουργούν ως η βάση της οικονομίας σας παρέχοντας πρώτες ύλες που θα χρειαστείτε για να προσλάβετε στρατιώτες, να χτίσετε ή να αναβαθμίσετε κτήρια. Οι πρώτες ύλες του παιχνιδιού είναι το ξύλο, το φαγητό και το σίδερο και κάθε μία έχει τη δική της σημασία, οπότε θα πρέπει να επιλέξετε προσεκτικά πόσο από την κάθε μία θα παράγετε και θα ξοδεύετε ώστε να μην μείνετε πίσω στο mid ή late game. Για παράδειγμα το φαγητό είναι ο καθοριστικός παράγοντας για το πόσο καλή ψυχολογία έχουν οι στρατιώτες σας στη μάχη, επομένως πρέπει πάντα να κρατάτε τις αποθήκες πλήρεις.

Στο mid game θα χρειαστεί να αφήσετε για λίγο στην άκρη τη διαχείρηση της βάσης σας και να αφοσιωθείτε στο πεδίο της μάχης. Είναι ένας πολύ προσεκτικά υλοποιημένος μηχανισμός που δείχνει τη διάθεση των δημιουργών να δώσουν ταυτότητα στο παιχνίδι και να το διαφοροποιήσουν από άλλα του είδους, όπου επικρατεί η μονοτονία του grinding και του ποιος από τους δύο θα μαζέψει περισσότερες πρώτες ύλες πιο γρήγορα ώστε να βγάλει καλύτερα units πρώτος. Στο Ancestors Legacy θα πρέπει να εκμεταλλευτείτε έξυπνα το περιβάλλον κρύβοντας τους στρατιώτες σας μέσα σε ψηλά χόρτα, περικυκλώνοντάς τους μέσα σε στενά φαράγγια, στήνοντας παγίδες, ακόμα και φανερές, οι οποίες θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν το μονοπάτι τους και να περάσουν από δύσβατα σημεία του χάρτη στα οποία θα έχετε στημένα ambushes κλπ. Οι επιλογές που είχα διαθέσιμες για την προσέγγιση του στόχου ήταν ποικίλες και σε συνδιασμό με την ανανεωμένη διαχείριση των squads μου, απόλαυσα ορισμένες επικές μάχες.

Η νέα προσέγγιση που έδωσαν στην παρουσίαση των squads προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ. Η μπάρα της ζωής ενός squad είναι χωρισμένη σε τόσα τμήματα όσους στρατιώτες έχει ζωντανούς αυτό το squad. Κάθε φορά που ένας συγκεκριμένος στρατιώτης χάνει ζωή, αλλάζει χρώμα το δικό του τμήμα πάνω στη μπάρα ζωής του squad και φυσικά όταν κάποιος πεθαίνει, η μπάρα μικραίνει κατά ένα τμήμα.

Αυτό δίνει στον παίκτη μία πολύ πιο ξεκάθαρη εικόνα της υγείας όχι του squad συνολικά, αλλά του κάθε στρατιώτη ατομικά και βοηθάει στο να αποφασίσετε αποτελεσματικότερα πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για ένα squad να υποχωρήσει, να στήσει aid camp και να θεραπεύσει πλήρως όσους στρατιώτες έχουν μείνει ζωντανοί, παραμένοντας κοντά στη μάχη, αλλά με κίνδυνο ambush από τον εχθρό ή να επιστρέψει στη βάση για να ανακτήσει πλήρως και τους χαμένους στρατιώτες. Φυσικά κάθε squad έχει δικές ικανότητες και αδυναμίες που όμως δεν οδηγούν σε ένα απλό πέτρα-ψαλίδι-χαρτί μοτίβο όπου νικητής είναι αυτός που θα φέρει στο πεδίο της μάχης περισσότερους στρατιώτες αλλά αυτός που θα νικήσει με έξυπνο τρόπο ακόμα κι αν έχει λιγότερες δυνάμεις.

Όλα αυτά, την ίδια στιγμή που τα χωριά σας παράγουν resources μόνα τους, χωρίς να χρειάζεται εσείς να επιλέξετε ποιοι και πόσοι χωρικοί θα πάνε σε ποια χωριά, ποιοι θα χτίσουν τα νέα κτήρια που βάζετε στην ουρά κλπ. Το Ancestors Legacy παίρνει από τον παίκτη το σημαντικό φόρτο του macro management στα προχωρημένα στάδια της μάχης και τον αφήνει να συγκεντρωθεί σε αυτό που έχει πραγματική σημασία, τον πόλεμο αυτόν κάθε αυτόν. Πιστεύω ότι ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόταν το genre ώστε να ξεφύγει από την πεπατημένη και να γίνει λίγο πιο ελκυστικό σε περισσότερους gamers.

Τέλος, ευπρόσδεκτες είναι μικρές λεπτομέρειες στο game design όπως η εναλλαγή ημέρας νύχτας και η δυναμική αλλαγή του καιρού που όμως έχουν σημαντική επίδραση στη συμπεριφορά των στρατιωτών, τη ψυχολογία τους και εν τέλει στην έκβαση μιας μάχης. Δεν θα σταθώ στον οπτικοακουστικό τομέα πολύ, γιατί αυτό που είδα και άκουσα είναι κατά το πλείστον στα στάνταρ της εποχής, δηλαδή όμορφα γραφικά χωρίς κάτι το ιδιαίτερο που να με εντυπωσίασε παραπάνω και οι ήχοι του περιβάλλοντος δένουν πολύ ωραία με την ατμόσφαιρα της κάθε αποστολής. Στο soundtrack θα ήθελα κάτι πιο επικό, μιας και η βασική θεματολογία είναι οι Vikings, όμως σε καμία περίπτωση δεν ήταν απογοητευτικό.

Συνοψίζοντας : Όσοι αγαπάτε τα RTS σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το χάσετε. Είναι κάτι πολύ φρέσκο για το genre, χρησιμοποιεί πολύ ωραία τους μηχανισμούς που δανείζεται από το Company Of Heroes, ίσως και λίγο από το Dawn of War και με μικρές, έξυπνες προσθήκες η Destructive Creations δίνει μια πολύ ολοκληρωμένη εμπειρία. Αλλά το προτείνω ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν κάποια επαφή με το είδος, γιατί απλοποιεί αρκετά κάποιους “περιττούς” hardcore μηχανισμούς και το κάνει προσιτό προς όλους τους gamers. Το θεωρώ το κατάλληλο entry point και γι αυτή τη μερίδα παικτών
Box Art
Tested on : PC
Developer : Destructive Creations
Publisher : 1C Company
Available for : PC
Release date : 2018-05-22

3 comment(s)