Monster Hunter 4: Ultimate - Review

Οι Ιάπωνες δεν αστειεύονται...

Για όσους δε ξέρουν τι εστί Monster Hunter, είναι το σκληροπυρηνικό Action RPG της Capcom που έχει γνωρίσει ιδιαίτερη απήχηση στην Ιαπωνία και λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του τέταρτου μέρους, αποφάσισε η εταιρία να κυκλοφορήσει την enhanced έκδοση, ονόματι “Ultimate” στην Ευρώπη για το Nintendo 3DS. Ο παίκτης παίρνει το ρόλο του κυνηγού τεράτων με σκοπό να σκοτώνει ή να παγιδεύει τέρατα διαφόρων ειδών και μεγεθών, από τα οποία θα πάρει μέλη του σώματός τους για να φτιάξει καλύτερο εξοπλισμό και να συνεχίσει τις περιπέτειές του για δυνατότερα τέρατα.

Τα πράγματα, όμως, δεν είναι τόσο απλά. Τα τέρατα που κυνηγάμε είναι σε μορφή bosses, για τα οποία συνήθως έχουμε όριο χρόνου τα 50 λεπτά, που αρκετές φορές δεν είναι αρκετά και θέλει το καθένα τη δική του στρατηγική χτυπώντας συγκεκριμένα μέρη του σώματός του (αν θέλουμε πχ να κόψουμε την ουρά για να φτιάξουμε κάτι συγκεκριμένο), ενώ όλα κρίνονται στις λεπτομέρειες, ακόμα και στο φαγητό που προτιμήσαμε να φάμε πριν τη μάχη ή τον βοηθητικό εξοπλισμό που πήραμε.

Το Monster Hunter 4: Ultimate, λοιπόν, έρχεται με ανανεωμένες και περισσότερες τοποθεσίες, τέρατα και συνεπώς εξοπλισμό, ενώ υπόσχεται πως θα είναι πιο προσβάσιμο και εύχρηστο για το νέο παίκτη, το οποίο ισχύει κατά ένα βαθμό αλλά όχι όσο θα νόμιζαν οι περισσότεροι. Αρχικά, προσπάθησαν να βάλουν ένα υποτυπώδες σενάριο, που σε σύγκριση με τα παλαιότερα παιχνίδια είναι απλά κάτι παραπάνω από το να είσαι ένας άγνωστος στη μέση του πουθενά, άρα είναι ευπρόσδεκτο μεν, τίποτα το σημαντικό δε.

Ένα ευχάριστο νέο για όσους είχαν μισήσει την υποθαλάσσια μάχη λόγω αρκετών προβλημάτων από το προηγούμενο μέρος της σειράς, είναι πως αποτελεί πλέον παρελθόν. Αντ’ αυτού προστέθηκαν οι εναέριες επιθέσεις. Πολεμώντας περισσότερες φορές πλέον σε ανώμαλο και πολυεπίπεδο έδαφος, ο παίκτης μπορεί να σκαρφαλώσει σε ένα υψηλότερο σημείο από αυτό του τέρατος και κάνοντας ένα άλμα στην πλάτη του τέρατος μπορεί να κάνει mount και να ξεκινήσει ένα mini-game για να καταφέρει να το ρίξει κάτω για μερικά «δωρεάν» χτυπήματα. Τη βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη και δίνει μια ωραία πινελιά στις μεγάλες μάχες, ειδικά όταν παίζεται σε multiplayer, όπου αν οι παίκτες συνεχίσουν να χτυπούν το τέρας όσο είναι κάποιος mounted, δυσκολεύουν τη θέση του αναβάτη.

Στο οπλοστάσιο του Monster Hunter προστέθηκαν δύο νέα είδη όπλων. Το Insect Glaive είναι ένα staff με γρήγορες melee επιθέσεις και συνοδεύεται από ένα μεγάλο έντομο το οποίο επιτίθεται ξεχωριστά και φέρνει στον παίκτη essence που μαζεύει από το τέρας δίνοντας διάφορα power-ups. Εκεί που πραγματικά υπερέχει, είναι πως ο κυνηγός που χρησιμοποιεί το Insect Glaive μπορεί να κάνει μία κίνηση άλμα επί κοντώ με το staff του και να βρεθεί mounted στο τέρας χωρίς να χρειάζεται να σκαρφαλώνει σε υψηλότερα επίπεδα. Ένα παράπονό μου για το όπλο αυτό, είναι πως είναι εξαιρετικά πολύπλοκο στο upgrade του, λόγω δύο όπλων σε ένα. Το δεύτερο νέο όπλο είναι το Charge Blade, το οποίο ουσιαστικά είναι επίσης δύο σε ένα (μπορείς να το πεις και τρία) και χωρίζεται σε ασπίδα/ σπαθί ή two-handed τσεκούρι.

Η εναλλαγή μεταξύ τους γίνεται τόσο γρήγορα που μπορείς να πραγματοποιήσεις ολόκληρα combos και με τα δύο. Το σπαθί κάνοντας γρήγορες επιθέσεις γεμίζει με κάθε χτύπημα μία μπάρα από κίτρινα φιαλίδια, η οποία αργότερα βοηθάει στο να κάνουμε charge attacks ή ακόμα καλύτερα κάποιες special abilities με το -τεράστιο- τσεκούρι που είναι αστείο το πόσο απολαυστικά δυνατές γίνονται. Γενικότερα πάντως, πέρα από τις δύο πολύ ενδιαφέρουσες προσθήκες όπλων, κάθε παλαιότερο όπλο που ήδη γνωρίζαμε έχει υποστεί αλλαγές και νέες επιθέσεις ώστε να μην μείνει κανείς παραπονεμένος!

Στην κατηγορία των τεράτων τώρα, έχουμε τη μεγαλύτερη ποικιλία που υπήρξε ποτέ, καθώς φτάνουν τον αριθμό των 98 εκ των οποίων τα μεγάλα είναι 75. Τα καινούρια από την άλλη δεν είναι πολλά, ενώ τα περισσότερα είναι τέρατα που έχουν κυκλοφορήσει σε όλους τους προηγούμενους τίτλους. Εδώ αφενός ξυπνά μια νοσταλγία στους παλιούς του είδους, αφετέρου εντοπίζονται πολλές ατέλειες στην κίνηση και τα μοντέλα μερικών παλαιών τεράτων, κάνοντας τρανταχτό το γεγονός πως δεν προέρχονται από αυτό το παιχνίδι. Η AI των τεράτων έχει βελτιωθεί αρκετά, έχει γίνει περισσότερο επιθετική και δε συγχωρεί εύκολα λάθη. Προστέθηκαν νέοι μηχανισμοί όπως το frenzy virus το οποίο ρίχνει κατά πολύ τις άμυνες του μολυσμένου κυνηγού, όπως και το affinity του όπλου του, αν όμως καταφέρει να γίνει επιθετικός και να πετύχει αρκετά χτυπήματα στο τέρας θα φέρει τον ιό στα μέτρα του και θα πάρει περισσότερες δυνάμεις.

Από τον ίδιο ιό μολύνεται και το τέρας, το οποίο αλλάζει μορφή και είναι σε ένα μόνιμο “rage mode”, κερδίζοντας ταχύτητα, δύναμη και νέες επιθέσεις. Ένας άλλος, πολύ σημαντικός μηχανισμός και βάναυσος είναι η μορφή Apex, την οποία έχουν τα τέρατα που έχουν ξεπεράσει τον ιό και είναι ακόμα δυνατότερα, με μόνη μας ελπίδα να ξοδεύουμε Wynstones ώστε να τα επαναφέρουμε στην αρχική τους μορφή για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Ένα μεγάλο μπράβο στην Capcom για το κλάμα που προκάλεσε σε πολλούς κυνηγούς ανά την υφήλιο! Πέρα από την προαναφερθείσα A.I. λοιπόν, που με κάνει να αναρωτιέμαι αν όντως έγινε το παιχνίδι πιο φιλικό προς τους νέους παίκτες, υπάρχουν μερικά ακόμα θολά σημεία. Για παράδειγμα, ενώ στον προηγούμενο τίτλο της σειράς ο παίκτης ξεκινούσε με ένα βασικό στατιστικό 50 defense, πλέον ξεκινάει από το μηδέν και όλα τα στατιστικά έρχονται από τον μετέπειτα εξοπλισμό.

Αυτή η βοήθεια υπήρχε μόνο στη δυτική έκδοση του παιχνιδιού γιατί οι Ιάπωνες ποτέ δεν είχαν ανάγκη από τέτοιες «παιδιάστικες» υποβοηθήσεις, ενώ στο τέταρτο μέρος της σειράς από ότι φαίνεται η μετατροπή δεν έγινε για εμάς τους “κοινούς θνητούς”. Οι βοηθοί μας αυτή τη φορά είναι τα Palicoes, γατόμορφοι σύντροφοι με τους οποίους το σύστημα των companions για το MH4U γίνεται ακόμα βαθύτερο. Ξεκινάμε με ένα Palicoe και μαζεύουμε και άλλα διάσπαρτα από τους χάρτες με όριο το 50, για να μας βοηθήσουν να μαζέψουμε πρώτες ύλες με διάφορους τρόπους. Αυτά με τη σειρά τους μπορούν να εξοπλιστούν με τις δικές τους πανοπλίες και να μας βοηθήσουν ακόμα και στις μάχες όταν δεν παίζουμε με full party σε multiplayer, ενώ μπορούμε να κάνουμε και ανταλλαγή Palicoes με άλλους παίκτες. Ο χειρισμός είναι βελτιωμένος, κυρίως της κάμερας που προσωπικά δε με βόλευε ιδιαίτερα προηγουμένως και τα γραφικά είναι σε καλύτερη μοίρα, χωρίς όμως να έγιναν ιδιαίτερες υπερβάσεις, ενώ σίγουρα θα μπορούσαν να βελτιωθούν περισσότερο.

Να ξεκαθαρίσω, πως τα λίγο καλύτερα γραφικά τα είδα στο New 3DS, ενώ για το παλαιότερο μοντέλο άκουσα μερικά παράπονα. Η μουσική επένδυση του τίτλου έχει την υψηλού βαθμού ποιότητα που μας έχει συνηθίσει το Monster Hunter franchise, με αξιομνημόνευτα κομμάτια ιδιαίτερα στις επικές, μεγάλης διαρκείας μάχες, που μπορείς να τα ακούς χωρίς να κουραστείς ούτε λεπτό. Τα Free Hunts του Monster Hunter 3 πλέον άλλαξαν στα νεοσύστατα “Expeditions”, τα οποία είναι ξεχωριστά από τα συνηθισμένα quests και λαμβάνουν χώρα σε μία εντελώς νέα και random generated περιοχή, την Everwood. Εκεί, μπορούμε να συναντήσουμε διαφόρων ειδών τέρατα, όπως και rusted όπλα και πανοπλίες με τυχαία στατιστικά. Τα expeditions είναι πολύ σημαντικό και εθιστικό κομμάτι του παιχνιδιού γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι να περιμένεις από περιοχές, τέρατα και αμοιβή, εφόσον κάθε φορά συναντάς κάτι καινούριο.

Στην Everwood λαμβάνουν χώρα και τα Guild Quests. Τα τέρατα γενικότερα χωρίζονται ανάλογα τη δυσκολία τους, βρίσκοντας είτε τα ίδια θηράματα σε μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, είτε και επιπρόσθετα. Έχουμε τη Low Rank, High Rank και την εφιαλτική G-Rank. Για να ανέβει κάποιος από το ένα rank στο επόμενο πρέπει να ολοκληρώσει κάποιες αποστολές που ονομάζονται “Urgent Quests”. Δυστυχώς, ενώ το παιχνίδι είναι αρκετά βασισμένο στο multiplayer, η Capcom δεν έδωσε τη δυνατότητα να ολοκληρώνονται τα quests για όλους τους παίκτες ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα αν δεν παίζεις με φίλους, δεν υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ αγνώστων και δε βρίσκεται εύκολα party για την ολοκλήρωσή τους. Επίσης, αν ένα quest ολοκληρωθεί σε multiplayer, δε συγχέεται με το single, με αποτέλεσμα να πρέπει να το επαναλάβεις.

Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο σε ένα τόσο μεγάλο και προσεγμένο παιχνίδι έπρεπε να γίνουν τέτοιες παραλήψεις οι οποίες δε σταματούν εδώ, καθώς το MH4U συνεχίζει για ακόμα μία κυκλοφορία να μην υποστηρίζει ούτε voice chat. Πάνω, όμως, που πάω να «κρατήσω μούτρα» στην κυρία Capcom, βλέπω άλλου είδους βελτιώσεις, όπως την πλέον πανεύκολη μετάβαση από single player σε multiplayer mode με το πάτημα ενός πλήκτρου, χωρίς αναμονές και περιττές κινήσεις. Επίσης η εταιρεία έχει υποσχεθεί -και έχει ήδη αρχίσει να πράττει- πως κάθε μήνα θα προσθέτει ένα δωρεάν καινούριο DLC.

Η άποψη της Χριστίνας Νικολιδάκη

Ο θρυλικός τίτλος της Capcom επιστρέφει πιο αχανέστατος από ποτέ. To Monster Hunter 4 Ultimate για το 3DS, μπορεί αρχικά να μην σας γεμίζει το μάτι λόγω του ότι είναι παιχνίδι φορητής κονσόλας. Όμως αν του δώσετε μια ευκαιρία θα σας αποδείξει το αντίθετο. Από την αρχή καταφέρνει να σας απορροφήσει στον κόσμο του. Το character customization είναι από τα καλύτερα που έχω δει σε RPG. Έχει αρκετές επιλογές διαμόρφωσης ήρωα και φυσικά customizations για το Palicoe σας, μια γάτα που θα σας ακολουθεί στο ταξίδι σας. Στα πρώτα δέκα λεπτά στο παιχνίδι θα έχετε ήδη πολεμήσει το πρώτο τέρας, ένα τεράστιο δράκο της ερήμου που απειλεί να κομματιάσει το σκάφος σας. Σε αυτή τη μάχη μαθαίνετε τα βασικά για το χειρισμό. Ένα στοιχείο που αρχικά με απογοήτευσε ήταν η κάμερα, η οποία δεν ήταν ποτέ στο σημείο που ήθελα να είναι έτσι ώστε να με βοηθά κατά τη διάρκεια της μάχης. Μετά από τις πρώτες ώρες μέσα στο παιχνίδι κατάφερα να την ελέγχω πλήρως ώστε να την επικεντρώνω στο τέρας που πολεμώ. Στο Monster Hunter 4 Ultimate, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, θα περάσετε τις περισσότερες ώρες πολεμώντας bosses τα οποία δίνουν resources ως επιβράβευση. Το κάθε τέρας έχει το δικό του στυλ μάχης, οπότε σχεδόν καμία μάχη δεν είναι παρόμοια. Για παράδειγμα ένα νέο τέρας που μοιάζει με λεμούριο, o Kecha Watcha, μπορεί να σκαρφαλώσει στα δέντρα και να κάνει glide, ακριβώς όπως ένας ιπτάμενος σκίουρος, καθιστώντας τον το πρώτο Fanged Beast το οποίο μπορεί να πετά.

Τα resources που παίρνετε από τα τέρατα, χρησιμεύουν στο να φτιάξετε νέα όπλα και armor για να πολεμήσετε ακόμη πιο δυνατά πλάσματα. Σε αυτό το Monster Hunter, όλα τα είδη των όπλων είναι από την αρχή στη διάθεσή σας για να τα μάθετε, καθιστώντας το πολύ πιο εύκολο για αρχάριους. Όσο για το επαναλαμβανόμενο gameplay, είναι ένας διασκεδαστικός φαύλος κύκλος που δύσκολα θα βαρεθείτε να είστε μέρος του. Η δυσκολία ανεβαίνει σταδιακά κάνοντας έτσι την κάθε αποστολή σας μια μεγαλύτερη πρόκληση από την προηγούμενη. Πρέπει, όμως, να δώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας μέχρι να βρείτε το όπλο που ταιριάζει στον τρόπο μάχης σας καθώς και για να συνηθίσετε το battle system, το οποίο δε συγχωρεί αρκετά λάθη. 

O κόσμος του Monster Hunter 4 Ultimate μοιάζει πολύ πιο βελτιωμένος από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Υπάρχει ποικιλία περιοχών, από ερήμους, δάση μέχρι και τοπία λουσμένα από λάβα. Στο Solo mode οι επιλογές σας μπορούν να καθορίσουν αρκετά πράγματα. Μπορείτε για παράδειγμα να βοηθήσετε μια πόλη να αναγεννηθεί από τις στάχτες της ή να την αφήσετε στην τύχη της. Μου άρεσε που οι επιλογές μου όντως είχαν αντίκτυπο στον κόσμο του παιχνιδιού, πράγμα που δε βλέπω να συμβαίνει σε αρκετά παιχνίδια που υποστηρίζουν πως έχουν αυτή την ιδιότητα.

Σε περίπτωση που βαρεθείτε το Solo mode μπορείτε να παίξετε online με άλλους τρεις φίλους σας, κυνηγώντας μαζί πιο δύσκολα τέρατα που φυσικά σας επιβραβεύουν με καλύτερα resources. Το multiplayer mode του Monster Hunter Ultimate είναι αρκετά εθιστικό, ειδικά σε περίπτωση που σας αρέσουν τα online games. Προσωπικά εκτιμούσα που μπορούσα να εξερευνήσω ήσυχα της περιοχές και να διαβάσω τους διαλόγους που εξηγούν το story του παιχνιδιού, αλλά από ένα σημείο και μετά ήθελα να σπάσω την μονοτονία. Συνολικά το Monster Hunter 4 Ultimate είναι μια από τις καλύτερες εμπειρίες RPG που μπορείτε να ζήσετε. Έχει ικανοποιητικό βάθος στο crafting και στη μάχη, πολλά είδη τεράτων και φυσικά έναν αχανέστατο κόσμο ο οποίος σας καλεί να τον εξερευνήσετε. Αν θέλετε ένα παιχνίδι το οποίο θα κρατήσει για αρκετό καιρό και είστε οπαδός του looting τότε το Monster Hunter 4 Ultimate είναι ένα παιχνίδι το οποίο δεν πρέπει να χάσετε.

Συνοψίζοντας : Συνοψίζοντας... Το Monster Hunter 4 Ultimate είναι ο μεγαλύτερος και πληρέστερος τίτλος που γνώρισε ποτέ η σειρά και υπόσχεται δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες ώρες απασχόλησης. Η Capcom ακολουθεί τον ίδιο κορμό σε gameplay, ενώ φέρνει αρκετές προσθήκες που μόνο καλοδεχούμενες είναι, όπως οι εναέριες επιθέσεις, ο νέος εξοπλισμός και τα random generated Expeditions. Οι παλαιότεροι οπαδοί του franchise σίγουρα θα το αγαπήσουν, ενώ οι νέοι παίκτες που ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν ας προετοιμαστούν για μια μεγάλη hardcore εμπειρία και ας μην βασιστούν στα λόγια της εταιρείας για ένα φιλικότερο, πιο προσβάσιμο παιχνίδι για αυτούς. Οι Ιάπωνες δεν αστειεύονται...
Box Art
Tested on : Nintendo 3DS
Developer : Capcom
Publisher : Capcom
Available for : Nintendo 3DS
Release date : 2015-02-13

12 comment(s)