TOPIC: Death Stranding

Death Stranding 3 weeks 1 day ago #529

  • ConstantinosRed
  • ConstantinosRed's Avatar
  • Offline
  • Unboxholic
  • Posts: 25558
  • Thank you received: 2322
"and whether you love or hate Death Stranding we should all applaud when someone tries to push how high they can fly" :like:

Last Edit: 3 weeks 1 day ago by ConstantinosRed.
The administrator has disabled public write access.

Death Stranding 3 weeks 1 day ago #530

  • Gio_S
  • Offline
  • Loader
  • Posts: 782
  • Thank you received: 142


Εγώ τελείωσα το παιχνίδι και ακόμα προσπαθώ να βάλω τις σκέψεις μου σε μια σειρά.
Το μόνο σίγουρο είναι πως είχα καιρό να βιώσω τέτοια εμπειρία σε ΑΑΑ παιχνίδι, ενώ το τέλος του είναι ένα από τα ομορφότερα που έχω δει.

^^ Προσπάθειες για καταπολέμηση/σχολιασμό του fanboyσμου (και του hype) έκανε ανέκαθεν ο ίδιος ο Κοjima, και πότε του δεν φοβόταν να "βάλει φρένο" στους fans όταν έκρινε πως ήταν σωστό. Το MGS2 (και όχι μόνο αυτό από τα παιχνίδια του) είναι το καλύτερο παράδειγμα. Δεν το έκανε άσκοπα βέβαια όλο αυτό, είχε πάντα ένα συγκεκριμένο στόχο και ήθελε να περάσει ένα μύνημα.
Γνωρίζει το κοινό του πολύ καλύτερα από ότι εκείνο νομίζει πως γνωρίζει αυτόν, και του είναι εύκολο να δώσει στους fans αυτό ακριβώς που επιθυμούν ανά πάσα στιγμή, όμως δεν το κάνει πάντα. Αυτό ακριβώς θεωρώ πως έκανε και τώρα με το DS, το οποίο παίζει να είναι το πιο "Kojima" παιχνίδι της δεκαετίας :lol:
Άλλος δημιουργός με το ίδιο budget δεν θα σκεφτόταν καν να κάνει ότι έκανε ο Hideo.
Last Edit: 3 weeks 1 day ago by Gio_S.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: vasilas432

Death Stranding 3 weeks 16 hours ago #531

  • Gio_S
  • Offline
  • Loader
  • Posts: 782
  • Thank you received: 142


Τελικά υπήρχε και 2ο cameo του Kojima από ότι φαίνεται (υπήρχε ακόμα ένα στον πρόλογο, που το είχαμε δει και στο 3ο trailer του παιχνιδιού, και εμφανίστηκε πάλι με την ίδια μορφή).

Warning: Spoiler! [ Click to expand ]
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: vasilas432

Death Stranding 2 weeks 3 days ago #532

  • Gio_S
  • Offline
  • Loader
  • Posts: 782
  • Thank you received: 142
Έχω τελειώσει το παιχνίδι εδώ και κάποιες ημέρες και ακόμα το "χωνεύω". Μιας και πρόκειται για τίτλο του Kojima το να βγάλω συμπέρασμα αμέσως μετά το τέλος του το θεωρώ μεγάλο λάθος, από προσωπική εμπειρία, αφού με το πέρασμα του χρόνου θα υπάρξουν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό αλλαγές προσωπικών απόψεων όσον αφορά τα δημιουργήματά του.
Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί οι τίτλοι του κρύβουν πάντα πολλά περισσότερα κάτω από την επιφάνεια, πράγματα που δεν θα παρατηρήσει κανείς στο πρώτο του playthrough, επομένως μια αναδρομή είναι απαραίτητη και πάντα ενδιαφέρουσα.

Το παιχνίδι με ικανοποίησε και ήταν αυτό ακριβώς που ήθελα από ένα ΑΑΑ παιχνίδι του Kojima, από την στιγμή που είχε δημιουργική ελευθερία.
Είναι πάρα πολύ τολμηρό, ξεχωριστό και καινοτόμο, κάτι που δεν βλέπουμε πλέον συχνά σε παιχνίδια με το budget του Death Stranding, γιατί οι περισσότεροι developers προσπαθούν να παίξουν εκ του ασφαλούς.
Ο δημιουργός είχε ένα όραμα και το ακολούθησε μέχρι τέλους, χωρίς να επηρεάζεται από ανώτερους του, τάσεις της βιομηχανίας κτλ. Τελευταία φορά (και μάλλον μοναδική) που αισθάνθηκα κάτι παρόμοιο σε ΑΑΑ παιχνίδι αυτής της γενιάς (εξαιρούνται τα remakes) ήταν παίζοντας το The Last Guardian.

Για το gameplay νομίζω δεν έχω να προσθέσω πολλά σε όσα είχα γράψει προηγουμένως, μόνο ότι τελείωσα το παιχνίδι μετά από 60 ώρες (μετά από ένα συγκεκριμένο episode σταμάτησα να ασχολούμαι με τις standard orders γιατί είχα αγωνία να δω τι θα συμβεί σεναριακά) και μετά τον τερματισμό του έχω παίξει ακόμα περίπου 30 ώρες έχοντας συνδέσει όλες τις εγκαταστάσεις με τις UCA. Ουσιαστικά πέρα από το κυνήγι μερικών collectables νομίζω το μόνο που μένει να κάνω είναι να ολοκληρώνω παραγγελίες, το οποίο εξακολουθεί να μου αρέσει πάρα πολύ. Μόνο αν παίξει κάποιος το παιχνίδι θα μπορέσει να κρίνει για τον εαυτό του αν αυτό είναι διασκεδαστικό ή όχι, γιατί σαν περιγραφή ακούγεται όντως μονότονο, αλλά στην πράξη δεν είναι, τουλάχιστον για εμένα, ειδικά τώρα που έχω στην διάθεση μου το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού που προσφέρει το παιχνίδι.
Κατά τα άλλα το replayability του παιχνιδιού δεν είναι τόσο υψηλό όσο εκείνο του MGSV (ή και άλλων MGS), αλλά για τα δικά μου γούστα κανένα άλλο παιχνίδι που έχω παίξει δεν ήταν τόσο απολαυστικό/αψεγάδιαστο όσο το V σε επίπεδο μηχανισμών, ούτε θεωρώ πως η σύγκριση αυτή είναι δίκαιη. Πιστεύω όμως ότι το gameplay loop του DS για κάποιο παράξενο λόγο μπορεί να γίνει το ίδιο εθιστικό με εκείνο του MGSV (π.χ. αυτήν την στιγμή αναπτύσσοντας ισχυρότερες σχέσεις με κάποιους preppers ως αντάλλαγμα μου προσφέρονται χρήσιμα items).
Κάτι που είχα ξεχάσει να αναφέρω ότι μου άρεσε πολύ είναι τα animations και γενικότερα η συμπεριφορά του Sam ανάλογα με την ποσότητα και το βάρος των φορτίων που κουβαλάει, το cargo management, αλλά και το level design, αφού όποια πορεία και αν ακολουθήσει ο παίκτης πάντα θα βρίσκει εμπόδια που θα τον δυσκολεύουν και θα τον αναγκάσουν να κάνει συνεχώς χρήση διαφορετικών στρατηγικών. Στο παιχνίδι αυτό ο δυσκολότερος αντίπαλος είναι τα διαφορετικού τύπου τερέν, και όταν φτάνεις επιτέλους στον προορισμό σου μετά από σωστή προετοιμασία και κάνοντας τις σωστές κινήσεις το αίσθημα της ικανοποίησης είναι πολύ έντονο. Ακόμα θυμάμαι χαρακτηριστικά διάφορα ταξίδια π.χ. μέσα από δάση γεμάτα B.T.s ή σε χιονισμένα βουνά (που αρχικά ήταν οι πιο δύσκολες περιοχές όσον αφορά την περιήγηση).
Στην ΑΙ, τα boss fights και τις μάχες παρατήρησα μια διαφορά στην πρόκληση όταν άλλαξα την δυσκολία ή όσο προχωρούσε το παιχνίδι, αλλά ακόμα και στο hard δεν νομίζω πως θα δυσκολευτεί κανείς ιδιαίτερα απέναντί τους.
Ορισμένα bosses είναι πάρα πολύ εντυπωσιακά σε κλίμακα και σχεδιασμό (με κάποιες επιρροές από Lovecraft), αλλά γενικότερα θα έλεγα ότι έχουμε δει αρκετά καλύτερα boss fights σε παιχνίδια τις Kojima Productions.
Warning: Spoiler! [ Click to expand ]


Όσον αφορά το σενάριο, απαντήθηκαν όλα μου τα ερωτήματα με τρόπο ικανοποιητικό (με εξαίρεση 1-2 συγκεκριμένα σημεία, ευτυχώς όχι πολύ σημαντικά για εμένα).
Οι απορίες που έχω είναι απειροελάχιστες, και προέρχονται από σημεία που νομίζω πως ο Hideo αφήνει σκόπιμα τον παίκτη να βγάλει το συμπέρασμα μόνος του. Στην τελική αποδείχθηκε πως το σενάριο, επιφανειακά τουλάχιστον, ήταν ένα από τα πιο απλά που έχει γράψει ο Kojima και παίζοντας το παιχνίδι όλα εξηγούνται (την ορολογία που χρησιμοποιείται προσωπικά την ακολουθούσα με ευκολία, δεν ένιωσα πουθενά ότι έχασα κάτι).
Το κλείσιμο της ιστορίας το βρήκα τέλειο, και οι τελευταίες σκηνές είναι από τις αγαπημένες μου σε video game των τελευταίων χρόνων. Επίσης, όλοι οι χαρακτήρες θεωρώ πως είχαν ένα εξίσου ωραίο/ταιριαστό τέλος, με μοναδική εξαίρεση έναν από τους αγαπημένους μου
Warning: Spoiler! [ Click to expand ]
Μπορεί κάποιος να μάθει την κατάληξη πολλών από αυτών μέσω κάποιων interviews μετά το τέλος της ιστορίας (σε εμένα οι συνεντεύξεις αυτές εμφανίζονται σταδιακά ενώ ολοκληρώνω standard orders), αλλά θα προτιμούσα να συνέβαινε αυτό on-screen όσον αφορά τον συγκεκριμένο χαρακτήρα, όπως συνέβη με το υπόλοιπο cast.
Μιας και ανέφερα τις συνεντεύξεις, κάποιες από αυτές (π.χ. εκείνες της Lucy) περιέχουν σημαντικές και πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
Το ερώτημά μου που ανέφερα παραπάνω πως δεν απαντήθηκε με τρόπο αρκετά ικανοποιητικό για εμένα ήταν το γιατί
Warning: Spoiler! [ Click to expand ]


Το σημαντικό παράπονο που είχα είναι πως η γραφή και η αφήγηση έχουν σκαμπανεβάσματα.
Οι περισσότεροι διάλογοι είναι καλογραμμένοι, αλλά ανά διαστήματα συναντούσα φράσεις που δεν είχαν σοβαρό λόγο ύπαρξης, ή στα αγγλικά δεν ακούγονταν "σωστά" (παρεπιπτόντως, η φάση με την chiral artist ήταν πολύ cringy). Αυτό όμως δεν με ενόχλησε πολύ γιατί συχνά πυκνά το συναντούσα στα παιχνίδια του Hideo (και άλλων πολλών Ιαπώνων δημιουργών), είτε γιατί υπήρχαν θέματα στις μεταφράσεις, είτε επειδή είναι μέρος του στυλ του.
Η αφήγηση ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα για εμένα και αυτό γιατί με το MGSV ο Kojima ήταν μεν πιο φειδωλός, αλλά ταυτόχρονα διακριτικός και επικεντρωμένος στην ουσία. Έλεγε πολλά δείχνοντας λίγα. Γι'αυτό απογοητεύτηκα λίγο που στο DS, άσχετα που η ιστορία μου άρεσε πάρα πολύ, επέστρεψε περισσότερο στο στυλ των MGS πριν το V όσον αφορά την αφήγηση (δηλαδή υπήρχαν στιγμές που 2-3 χαρακτήρες μιλούσαν περισσότερο από όσο έπρεπε). Το έκανε επειδή οι fans παραπονέθηκαν για "έλλειψη ιστορίας" (γιατί αν ένα Metal Gear δεν έχει πολλά cutscenes και δεν προσφέρει σημαντικές πληροφορίες μόνο μέσω αυτών δεν έχει σενάριο, με την λογική τους) στο V? Πραγματικά δεν ξέρω πως αλλιώς δικαιολογείται αυτή η αλλαγή, και αν αυτός ήταν ο λόγος λυπάμαι, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των παικτών που έπαιξαν το MGSV δεν κατάλαβαν τι μυνήματα προσπάθησε να περάσει ο Kojima με αυτό το παιχνίδι, τόσο εντός των ορίων της σειράς, όσο και εκτός αυτών, με αποτέλεσμα σεναριακά να έχει παρεξηγηθεί σε εγκληματικό βαθμό.

Σκηνοθετικά ωστόσο ήταν άψογος (δεν νομίζω πως έχουμε δει πιο καλά σκηνοθετημένο παιχνίδι πέρα από αυτό και το MGSV), ενώ μου άρεσε πάρα πολύ η θεματική της ζωής/θανάτου αλλά και ο τρόπος με τον οποίο "μίλησε" για τις συνδέσεις.
Μπορεί η αποστολή του Sam αρχικά να είναι η επανασύνδεση όλης της Αμερικής, αλλά στο τέλος τα πράγματα δεν είναι τόσο ασπρόμαυρα, αφού
Warning: Spoiler! [ Click to expand ]

Επομένως, αυτό που εγώ κατάλαβα είναι πως μεγαλύτερη σημασία έχει το να δημιουργεί κάποιος συνδέσεις με όσους αξίζει, και όχι γενικά και αόριστα.
Επίσης, η κριτική στα social media και τις επιρροές τους ήταν κάτι ακόμα που μου άρεσε πολύ, και θεωρώ πως μεγάλο μέρος του παιχνιδιού βγάζει ακόμα μεγαλύτερο νόημα εκλαμβάνοντας κάποια πράγματα με τρόπο μεταφορικό.

Οι ερμηνείες και το voice acting είναι κορυφαίου επιπέδου, ενώ από ένα σημείο και μετά ταυτίστηκα με τους χαρακτήρες σε βαθμό που δεν είχα πλέον την εντύπωση ότι παρακολουθώ πραγματικούς ηθοποιούς. Ο Reedus έκανε πολύ καλή δουλειά ως Sam, από τα μεγάλα ονόματα ο Mikkelsen αναμενόμενα για εμένα ξεχωρίζει, ενώ με εξέπληξε πάρα πολύ ο Tommie Earl Jenkins όπου προς το τέλος έδωσε μια ερμηνεία που αντίστοιχη σε video games δύσκολα θα συναντήσει κάποιος. Μου άρεσε πολύ και ο Troy Baker ως Higgs, φάνηκε πως διασκέδασε πολύ παίζοντας τον ρόλο που του ανατέθηκε, και ο χαρακτήρας του δεν είναι τόσο μονοδιάστατος όσο φαίνεται αρχικά (παραπάνω αποκαλύπτονται σε συνεντεύξεις). Και να ήταν μονοδιάστατος ως villain πάντως πλαισιώνεται από τον Cliff όσον αφορά τους βασικούς ανταγωνιστές, ο οποίος σαν χαρακτήρας έχει μεγαλύτερο βάθος και υπάρχει μια ισορροπία (κάτι που έκανε στα παιχνίδια του ο Hideo, π.χ. στο MGS3 με τον Volgin και την The Boss ή τον Ocelot).

Έχοντας ακούσει πλέον και όλο το Soundtrack μπορώ με ευκολία να πω οτι ο Forssell έγραψε πάλι το αγαπημένο μου OST της χρονιάς, και χαίρομαι που αρχίζει να λαμβάνει την αναγνώριση που του αξίζει. Κάθε του σύνθεση ταιριάζει απόλυτα με την σκηνή στην οποία έχει τοποθετηθεί, όπως και τα τραγούδια των υπόλοιπων συγκροτημάτων που επιλέχθηκαν και στο σημείο που έπαιζαν με έκαναν κάθε φορά να αισθάνομαι μια ανακούφιση.

Μετά το τέλος του παιχνιδιού ένιωσα πως ένα sequel είναι εντελώς αχρείαστο, αλλά θα ήθελα να κάνει την επιθυμία του πραγματικότητα ο Kojima και να συνεχίσει μέσω νέων projects να εξελίσσει το Social Strand System, το οποίο είναι το πιο καινοτόμο στοιχείο του DS και έχει πολλές προοπτικές. Εξάλλου, αυτός ο δημιουργός πάντα έβρισκε έξυπνους τρόπους να διατηρεί μια συνοχή στα παιχνίδια του μεταξύ των concepts τους και των μηχανισμών τους, κάτι που έκανε και στο DS χωρίς να θυσιάσει σχεδόν τίποτα αυτή την φορά προσπαθώντας να προσελκύσει μεγαλύτερο μέρος του mainstream κοινού.

Επιπλέον, θα διαφωνήσω λιγάκι με τον χαρακτηρισμό "παιχνίδι για λίγους" που του δίνεται, όχι γιατί δεν είναι, αλλά γιατί πιστεύω πως μπορεί εύκολα να κερδίσει κάποιον αν το δοκιμάσει, βάσει όσων βλέπω να γράφονται ακόμα και από άτομα που δεν περίμεναν το παιχνίδι με ανυπομονησία. Δεν ζητάει πολλά πράγματα από τον παίκτη, απλά υπομονή.
Τις πρώτες ώρες προσωπικά τις βρήκα όντως αργές, αλλά σε καμία περίπτωση βαρετές. Ίσα ίσα νομίζω πως ήταν αναγκαίες για να καταλάβει ο παίκτης πως ο Sam στην αρχή της αποστολής του ήταν ένας απλός porter δίχως πολύ εξελιγμένο εξοπλισμό. Τα οχήματα και τα υπόλοιπα χρήσιμα αντικείμενα που προσέφερε το παιχνίδι και διευκόλυναν την περιήγηση δίνονταν στα κατάλληλα σημεία.

Τέλος, μου φαίνεται κάπως αστείο αλλά και ταυτόχρονα πολύ περισσότερο λυπηρό που ο Kojima με την βοήθεια της πολύ ικανής ομάδας του θέλησε να δημιουργήσει ένα παιχνίδι που θα έφερνε κοντά όσους θα ασχολούνταν μαζί του, και προσωρινά, παρακολουθώντας πολλές "συζητήσεις" που αφορούν το παιχνίδι, βλέπω ορισμένα άτομα να βγάζουν τυφλό μίσος αποτελώντας φερέφωνα κάποιων "reviewers" (χωρίς να έχουν παίξει καν το παιχνίδι btw) λες και ενοχλεί η ύπαρξη του.
Είναι ωραίο που επιτέλους μια μεγάλη κυκλοφορία βγάζει gamers και "κριτικούς" από την ζώνη άνεσής τους, απλά σκέφτομαι πως θα αντιδράσουν άλλοι δημιουργοί που δεν έχουν το όνομα ή την τόλμη του Hideo, αλλά έχουν το ίδιο budget, βλέποντας ένα ΑΑΑ παιχνίδι που επιχειρεί κάτι διαφορετικό να δέχεται εν μέρει τόσο μίσος (άλλο πράγμα το μίσος, και άλλο η κριτική, για να μην παρεξηγηθώ).
Θέλουμε μια τολμηρή (εξαιρώντας τις indie παραγωγές) βιομηχανία, ή θέλουμε παιχνίδια που απλά κάνουν τικ σε κάποια κουτάκια και ακολουθούν συγκεκριμένα μονοπάτια, δηλαδή τυποποιημένα προϊόντα?

Αυτά από εμένα. Keep on keeping on.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: mihalis13, ConstantinosRed, vasilas432

Death Stranding 2 weeks 3 days ago #533

  • ConstantinosRed
  • ConstantinosRed's Avatar
  • Offline
  • Unboxholic
  • Posts: 25558
  • Thank you received: 2322
Ωραία αυτά που έγραψες φίλε..

Για το Higgs τελικά δεν είμαι ο μόνος που περίμενε από στιγμή σε στιγμή να μας κάνει κανα κουλό σε στυλ

Warning: Spoiler! [ Click to expand ]
Last Edit: 2 weeks 3 days ago by ConstantinosRed.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Gio_S

Death Stranding 2 weeks 2 days ago #534

  • vasilas432
  • vasilas432's Avatar
  • Offline
  • Storekeeper
  • Posts: 373
  • Thank you received: 79
Gio_S wrote:
Έχω τελειώσει το παιχνίδι εδώ και κάποιες ημέρες και ακόμα το "χωνεύω". Μιας και πρόκειται για τίτλο του Kojima το να βγάλω συμπέρασμα αμέσως μετά το τέλος του το θεωρώ μεγάλο λάθος, από προσωπική εμπειρία, αφού με το πέρασμα του χρόνου θα υπάρξουν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό αλλαγές προσωπικών απόψεων όσον αφορά τα δημιουργήματά του.
Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί οι τίτλοι του κρύβουν πάντα πολλά περισσότερα κάτω από την επιφάνεια, πράγματα που δεν θα παρατηρήσει κανείς στο πρώτο του playthrough, επομένως μια αναδρομή είναι απαραίτητη και πάντα ενδιαφέρουσα.

Το παιχνίδι με ικανοποίησε και ήταν αυτό ακριβώς που ήθελα από ένα ΑΑΑ παιχνίδι του Kojima, από την στιγμή που είχε δημιουργική ελευθερία.
Είναι πάρα πολύ τολμηρό, ξεχωριστό και καινοτόμο, κάτι που δεν βλέπουμε πλέον συχνά σε παιχνίδια με το budget του Death Stranding, γιατί οι περισσότεροι developers προσπαθούν να παίξουν εκ του ασφαλούς.
Ο δημιουργός είχε ένα όραμα και το ακολούθησε μέχρι τέλους, χωρίς να επηρεάζεται από ανώτερους του, τάσεις της βιομηχανίας κτλ. Τελευταία φορά (και μάλλον μοναδική) που αισθάνθηκα κάτι παρόμοιο σε ΑΑΑ παιχνίδι αυτής της γενιάς (εξαιρούνται τα remakes) ήταν παίζοντας το The Last Guardian.

Για το gameplay νομίζω δεν έχω να προσθέσω πολλά σε όσα είχα γράψει προηγουμένως, μόνο ότι τελείωσα το παιχνίδι μετά από 60 ώρες (μετά από ένα συγκεκριμένο episode σταμάτησα να ασχολούμαι με τις standard orders γιατί είχα αγωνία να δω τι θα συμβεί σεναριακά) και μετά τον τερματισμό του έχω παίξει ακόμα περίπου 30 ώρες έχοντας συνδέσει όλες τις εγκαταστάσεις με τις UCA. Ουσιαστικά πέρα από το κυνήγι μερικών collectables νομίζω το μόνο που μένει να κάνω είναι να ολοκληρώνω παραγγελίες, το οποίο εξακολουθεί να μου αρέσει πάρα πολύ. Μόνο αν παίξει κάποιος το παιχνίδι θα μπορέσει να κρίνει για τον εαυτό του αν αυτό είναι διασκεδαστικό ή όχι, γιατί σαν περιγραφή ακούγεται όντως μονότονο, αλλά στην πράξη δεν είναι, τουλάχιστον για εμένα, ειδικά τώρα που έχω στην διάθεση μου το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού που προσφέρει το παιχνίδι.
Κατά τα άλλα το replayability του παιχνιδιού δεν είναι τόσο υψηλό όσο εκείνο του MGSV (ή και άλλων MGS), αλλά για τα δικά μου γούστα κανένα άλλο παιχνίδι που έχω παίξει δεν ήταν τόσο απολαυστικό/αψεγάδιαστο όσο το V σε επίπεδο μηχανισμών, ούτε θεωρώ πως η σύγκριση αυτή είναι δίκαιη. Πιστεύω όμως ότι το gameplay loop του DS για κάποιο παράξενο λόγο μπορεί να γίνει το ίδιο εθιστικό με εκείνο του MGSV (π.χ. αυτήν την στιγμή αναπτύσσοντας ισχυρότερες σχέσεις με κάποιους preppers ως αντάλλαγμα μου προσφέρονται χρήσιμα items).
Κάτι που είχα ξεχάσει να αναφέρω ότι μου άρεσε πολύ είναι τα animations και γενικότερα η συμπεριφορά του Sam ανάλογα με την ποσότητα και το βάρος των φορτίων που κουβαλάει, το cargo management, αλλά και το level design, αφού όποια πορεία και αν ακολουθήσει ο παίκτης πάντα θα βρίσκει εμπόδια που θα τον δυσκολεύουν και θα τον αναγκάσουν να κάνει συνεχώς χρήση διαφορετικών στρατηγικών. Στο παιχνίδι αυτό ο δυσκολότερος αντίπαλος είναι τα διαφορετικού τύπου τερέν, και όταν φτάνεις επιτέλους στον προορισμό σου μετά από σωστή προετοιμασία και κάνοντας τις σωστές κινήσεις το αίσθημα της ικανοποίησης είναι πολύ έντονο. Ακόμα θυμάμαι χαρακτηριστικά διάφορα ταξίδια π.χ. μέσα από δάση γεμάτα B.T.s ή σε χιονισμένα βουνά (που αρχικά ήταν οι πιο δύσκολες περιοχές όσον αφορά την περιήγηση).
Στην ΑΙ, τα boss fights και τις μάχες παρατήρησα μια διαφορά στην πρόκληση όταν άλλαξα την δυσκολία ή όσο προχωρούσε το παιχνίδι, αλλά ακόμα και στο hard δεν νομίζω πως θα δυσκολευτεί κανείς ιδιαίτερα απέναντί τους.
Ορισμένα bosses είναι πάρα πολύ εντυπωσιακά σε κλίμακα και σχεδιασμό (με κάποιες επιρροές από Lovecraft), αλλά γενικότερα θα έλεγα ότι έχουμε δει αρκετά καλύτερα boss fights σε παιχνίδια τις Kojima Productions.
Warning: Spoiler! [ Click to expand ]


Όσον αφορά το σενάριο, απαντήθηκαν όλα μου τα ερωτήματα με τρόπο ικανοποιητικό (με εξαίρεση 1-2 συγκεκριμένα σημεία, ευτυχώς όχι πολύ σημαντικά για εμένα).
Οι απορίες που έχω είναι απειροελάχιστες, και προέρχονται από σημεία που νομίζω πως ο Hideo αφήνει σκόπιμα τον παίκτη να βγάλει το συμπέρασμα μόνος του. Στην τελική αποδείχθηκε πως το σενάριο, επιφανειακά τουλάχιστον, ήταν ένα από τα πιο απλά που έχει γράψει ο Kojima και παίζοντας το παιχνίδι όλα εξηγούνται (την ορολογία που χρησιμοποιείται προσωπικά την ακολουθούσα με ευκολία, δεν ένιωσα πουθενά ότι έχασα κάτι).
Το κλείσιμο της ιστορίας το βρήκα τέλειο, και οι τελευταίες σκηνές είναι από τις αγαπημένες μου σε video game των τελευταίων χρόνων. Επίσης, όλοι οι χαρακτήρες θεωρώ πως είχαν ένα εξίσου ωραίο/ταιριαστό τέλος, με μοναδική εξαίρεση έναν από τους αγαπημένους μου
Warning: Spoiler! [ Click to expand ]
Μπορεί κάποιος να μάθει την κατάληξη πολλών από αυτών μέσω κάποιων interviews μετά το τέλος της ιστορίας (σε εμένα οι συνεντεύξεις αυτές εμφανίζονται σταδιακά ενώ ολοκληρώνω standard orders), αλλά θα προτιμούσα να συνέβαινε αυτό on-screen όσον αφορά τον συγκεκριμένο χαρακτήρα, όπως συνέβη με το υπόλοιπο cast.
Μιας και ανέφερα τις συνεντεύξεις, κάποιες από αυτές (π.χ. εκείνες της Lucy) περιέχουν σημαντικές και πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
Το ερώτημά μου που ανέφερα παραπάνω πως δεν απαντήθηκε με τρόπο αρκετά ικανοποιητικό για εμένα ήταν το γιατί
Warning: Spoiler! [ Click to expand ]


Το σημαντικό παράπονο που είχα είναι πως η γραφή και η αφήγηση έχουν σκαμπανεβάσματα.
Οι περισσότεροι διάλογοι είναι καλογραμμένοι, αλλά ανά διαστήματα συναντούσα φράσεις που δεν είχαν σοβαρό λόγο ύπαρξης, ή στα αγγλικά δεν ακούγονταν "σωστά" (παρεπιπτόντως, η φάση με την chiral artist ήταν πολύ cringy). Αυτό όμως δεν με ενόχλησε πολύ γιατί συχνά πυκνά το συναντούσα στα παιχνίδια του Hideo (και άλλων πολλών Ιαπώνων δημιουργών), είτε γιατί υπήρχαν θέματα στις μεταφράσεις, είτε επειδή είναι μέρος του στυλ του.
Η αφήγηση ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα για εμένα και αυτό γιατί με το MGSV ο Kojima ήταν μεν πιο φειδωλός, αλλά ταυτόχρονα διακριτικός και επικεντρωμένος στην ουσία. Έλεγε πολλά δείχνοντας λίγα. Γι'αυτό απογοητεύτηκα λίγο που στο DS, άσχετα που η ιστορία μου άρεσε πάρα πολύ, επέστρεψε περισσότερο στο στυλ των MGS πριν το V όσον αφορά την αφήγηση (δηλαδή υπήρχαν στιγμές που 2-3 χαρακτήρες μιλούσαν περισσότερο από όσο έπρεπε). Το έκανε επειδή οι fans παραπονέθηκαν για "έλλειψη ιστορίας" (γιατί αν ένα Metal Gear δεν έχει πολλά cutscenes και δεν προσφέρει σημαντικές πληροφορίες μόνο μέσω αυτών δεν έχει σενάριο, με την λογική τους) στο V? Πραγματικά δεν ξέρω πως αλλιώς δικαιολογείται αυτή η αλλαγή, και αν αυτός ήταν ο λόγος λυπάμαι, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των παικτών που έπαιξαν το MGSV δεν κατάλαβαν τι μυνήματα προσπάθησε να περάσει ο Kojima με αυτό το παιχνίδι, τόσο εντός των ορίων της σειράς, όσο και εκτός αυτών, με αποτέλεσμα σεναριακά να έχει παρεξηγηθεί σε εγκληματικό βαθμό.

Σκηνοθετικά ωστόσο ήταν άψογος (δεν νομίζω πως έχουμε δει πιο καλά σκηνοθετημένο παιχνίδι πέρα από αυτό και το MGSV), ενώ μου άρεσε πάρα πολύ η θεματική της ζωής/θανάτου αλλά και ο τρόπος με τον οποίο "μίλησε" για τις συνδέσεις.
Μπορεί η αποστολή του Sam αρχικά να είναι η επανασύνδεση όλης της Αμερικής, αλλά στο τέλος τα πράγματα δεν είναι τόσο ασπρόμαυρα, αφού
Warning: Spoiler! [ Click to expand ]

Επομένως, αυτό που εγώ κατάλαβα είναι πως μεγαλύτερη σημασία έχει το να δημιουργεί κάποιος συνδέσεις με όσους αξίζει, και όχι γενικά και αόριστα.
Επίσης, η κριτική στα social media και τις επιρροές τους ήταν κάτι ακόμα που μου άρεσε πολύ, και θεωρώ πως μεγάλο μέρος του παιχνιδιού βγάζει ακόμα μεγαλύτερο νόημα εκλαμβάνοντας κάποια πράγματα με τρόπο μεταφορικό.

Οι ερμηνείες και το voice acting είναι κορυφαίου επιπέδου, ενώ από ένα σημείο και μετά ταυτίστηκα με τους χαρακτήρες σε βαθμό που δεν είχα πλέον την εντύπωση ότι παρακολουθώ πραγματικούς ηθοποιούς. Ο Reedus έκανε πολύ καλή δουλειά ως Sam, από τα μεγάλα ονόματα ο Mikkelsen αναμενόμενα για εμένα ξεχωρίζει, ενώ με εξέπληξε πάρα πολύ ο Tommie Earl Jenkins όπου προς το τέλος έδωσε μια ερμηνεία που αντίστοιχη σε video games δύσκολα θα συναντήσει κάποιος. Μου άρεσε πολύ και ο Troy Baker ως Higgs, φάνηκε πως διασκέδασε πολύ παίζοντας τον ρόλο που του ανατέθηκε, και ο χαρακτήρας του δεν είναι τόσο μονοδιάστατος όσο φαίνεται αρχικά (παραπάνω αποκαλύπτονται σε συνεντεύξεις). Και να ήταν μονοδιάστατος ως villain πάντως πλαισιώνεται από τον Cliff όσον αφορά τους βασικούς ανταγωνιστές, ο οποίος σαν χαρακτήρας έχει μεγαλύτερο βάθος και υπάρχει μια ισορροπία (κάτι που έκανε στα παιχνίδια του ο Hideo, π.χ. στο MGS3 με τον Volgin και την The Boss ή τον Ocelot).

Έχοντας ακούσει πλέον και όλο το Soundtrack μπορώ με ευκολία να πω οτι ο Forssell έγραψε πάλι το αγαπημένο μου OST της χρονιάς, και χαίρομαι που αρχίζει να λαμβάνει την αναγνώριση που του αξίζει. Κάθε του σύνθεση ταιριάζει απόλυτα με την σκηνή στην οποία έχει τοποθετηθεί, όπως και τα τραγούδια των υπόλοιπων συγκροτημάτων που επιλέχθηκαν και στο σημείο που έπαιζαν με έκαναν κάθε φορά να αισθάνομαι μια ανακούφιση.

Μετά το τέλος του παιχνιδιού ένιωσα πως ένα sequel είναι εντελώς αχρείαστο, αλλά θα ήθελα να κάνει την επιθυμία του πραγματικότητα ο Kojima και να συνεχίσει μέσω νέων projects να εξελίσσει το Social Strand System, το οποίο είναι το πιο καινοτόμο στοιχείο του DS και έχει πολλές προοπτικές. Εξάλλου, αυτός ο δημιουργός πάντα έβρισκε έξυπνους τρόπους να διατηρεί μια συνοχή στα παιχνίδια του μεταξύ των concepts τους και των μηχανισμών τους, κάτι που έκανε και στο DS χωρίς να θυσιάσει σχεδόν τίποτα αυτή την φορά προσπαθώντας να προσελκύσει μεγαλύτερο μέρος του mainstream κοινού.

Επιπλέον, θα διαφωνήσω λιγάκι με τον χαρακτηρισμό "παιχνίδι για λίγους" που του δίνεται, όχι γιατί δεν είναι, αλλά γιατί πιστεύω πως μπορεί εύκολα να κερδίσει κάποιον αν το δοκιμάσει, βάσει όσων βλέπω να γράφονται ακόμα και από άτομα που δεν περίμεναν το παιχνίδι με ανυπομονησία. Δεν ζητάει πολλά πράγματα από τον παίκτη, απλά υπομονή.
Τις πρώτες ώρες προσωπικά τις βρήκα όντως αργές, αλλά σε καμία περίπτωση βαρετές. Ίσα ίσα νομίζω πως ήταν αναγκαίες για να καταλάβει ο παίκτης πως ο Sam στην αρχή της αποστολής του ήταν ένας απλός porter δίχως πολύ εξελιγμένο εξοπλισμό. Τα οχήματα και τα υπόλοιπα χρήσιμα αντικείμενα που προσέφερε το παιχνίδι και διευκόλυναν την περιήγηση δίνονταν στα κατάλληλα σημεία.

Τέλος, μου φαίνεται κάπως αστείο αλλά και ταυτόχρονα πολύ περισσότερο λυπηρό που ο Kojima με την βοήθεια της πολύ ικανής ομάδας του θέλησε να δημιουργήσει ένα παιχνίδι που θα έφερνε κοντά όσους θα ασχολούνταν μαζί του, και προσωρινά, παρακολουθώντας πολλές "συζητήσεις" που αφορούν το παιχνίδι, βλέπω ορισμένα άτομα να βγάζουν τυφλό μίσος αποτελώντας φερέφωνα κάποιων "reviewers" (χωρίς να έχουν παίξει καν το παιχνίδι btw) λες και ενοχλεί η ύπαρξη του.
Είναι ωραίο που επιτέλους μια μεγάλη κυκλοφορία βγάζει gamers και "κριτικούς" από την ζώνη άνεσής τους, απλά σκέφτομαι πως θα αντιδράσουν άλλοι δημιουργοί που δεν έχουν το όνομα ή την τόλμη του Hideo, αλλά έχουν το ίδιο budget, βλέποντας ένα ΑΑΑ παιχνίδι που επιχειρεί κάτι διαφορετικό να δέχεται εν μέρει τόσο μίσος (άλλο πράγμα το μίσος, και άλλο η κριτική, για να μην παρεξηγηθώ).
Θέλουμε μια τολμηρή (εξαιρώντας τις indie παραγωγές) βιομηχανία, ή θέλουμε παιχνίδια που απλά κάνουν τικ σε κάποια κουτάκια και ακολουθούν συγκεκριμένα μονοπάτια, δηλαδή τυποποιημένα προϊόντα?

Αυτά από εμένα. Keep on keeping on.
Πάρα πολύ ωραίο το review σου. Συμφωνούμε με αυτά που γράφεις, σε ευχαριστώ για τη γνώμη σου.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Gio_S

Death Stranding 1 week 4 days ago #535

  • KosD
  • KosD's Avatar
  • Offline
  • Package receiver
  • Posts: 1840
  • Thank you received: 474
Χρειάζεσαι συνδρομή PS+ για τα online features;
The administrator has disabled public write access.

Death Stranding 1 week 4 days ago #536

  • KTI23
  • Offline
  • Courier
  • Posts: 1574
  • Thank you received: 176
γουστάρω εννοείται προσπάθειες που ολοκληρώνονται με τον τρόπο που θέλει ο δημιουργός ακόμα και αν τελικά απογοητεύσει σε κάποια σημεία, ωραία άποψη θα παιχτεί σίγουρα του χρόνου που θα το έχουμε στο steam.
The administrator has disabled public write access.

Death Stranding 1 week 4 days ago #537

  • Gio_S
  • Offline
  • Loader
  • Posts: 782
  • Thank you received: 142
KosD wrote:
Χρειάζεσαι συνδρομή PS+ για τα online features;

Από ότι λέγεται όχι. Επίσης στο πίσω μέρος του retail δεν αναφέρεται ότι χρειάζεται PS+ (σε όσα παιχνίδια είναι αναγκαίο για τα network features πάντα αναφέρεται).
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: KosD

Death Stranding 1 week 3 days ago #538

  • KosD
  • KosD's Avatar
  • Offline
  • Package receiver
  • Posts: 1840
  • Thank you received: 474
Gio_S wrote:
KosD wrote:
Χρειάζεσαι συνδρομή PS+ για τα online features;

Από ότι λέγεται όχι. Επίσης στο πίσω μέρος του retail δεν αναφέρεται ότι χρειάζεται PS+ (σε όσα παιχνίδια είναι αναγκαίο για τα network features πάντα αναφέρεται).

Δηλαδή χωρίς PS+ δεν θα χάσω τίποτα απολύτως από το content του;
The administrator has disabled public write access.

Death Stranding 1 week 3 days ago #539

  • Gio_S
  • Offline
  • Loader
  • Posts: 782
  • Thank you received: 142
KosD wrote:
Gio_S wrote:
KosD wrote:
Χρειάζεσαι συνδρομή PS+ για τα online features;

Από ότι λέγεται όχι. Επίσης στο πίσω μέρος του retail δεν αναφέρεται ότι χρειάζεται PS+ (σε όσα παιχνίδια είναι αναγκαίο για τα network features πάντα αναφέρεται).

Δηλαδή χωρίς PS+ δεν θα χάσω τίποτα απολύτως από το content του;

Δεν θα χάσεις τίποτα. Ξεκίνησα νέο playthrough από διαφορετικό account μου στο οποίο δεν έχω PS+ και μπορούσα κανονικότατα να βλέπω μυνήματα, κατασκευές κτλ άλλων παικτών. Το multiplayer είναι εξ ολοκλήρου ασύγχρονο.


υ.γ. 1: Το δεύτερο playthrough μου φαίνεται πως θα είναι πιο απολαυστικό και από το πρώτο, ενώ πολλά πράγματα που κάποιοι χαρακτήρες αναφέρουν/κάνουν βγάζουν ακόμα περισσότερο νόημα ξέροντας ήδη πως εξελιχθεί η ιστορία.

υ.γ. 2: Όπως και με το MGSV η καλύτερη λύση για κάποιο νέο playthrough στο DS (στις κονσόλες) ήταν να το ξεκινήσω από διαφορετικό προφίλ (στο MGSV το να παίξεις απλά όλες τις αποστολές ξανά, αφού δεν υπήρχε επιλογή για new game, δεν ήταν και ότι καλύτερο, γιατί πολλά cutscenes μπορούσες να τα δεις μόνο στο πρώτο playthrough...). Στο DS, ενώ υπάρχει new game, τα παλαιότερα saves θα αντικατασταθούν σε βάθος χρόνου από τα καινούργια, οπότε προσωπικά δεν θα ήθελα να χάσω τα παλαιότερα...
Last Edit: 1 week 3 days ago by Gio_S.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: KosD

Death Stranding 16 hours 54 minutes ago #540

  • ConstantinosRed
  • ConstantinosRed's Avatar
  • Offline
  • Unboxholic
  • Posts: 25558
  • Thank you received: 2322
The administrator has disabled public write access.
Powered by Kunena Forum